به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، نشست ائمه جمعه استان قم با حضور آیت الله سیدمحمد سعیدی امام جمعه قم، حجت الاسلام مظفری رئیس دادگستری، حجت الاسلام غریب دادستان و جمعی از ائمه جمعه استان قم در دفتر شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان برگزار شد.

آیت الله سعیدی در این نشست با بیان اینکه نباید فضای ناامیدی بر امر به معروف و نهی از منکر حاکم شود، افزود: وظیفه ما ایستادگی و مقاومت است و اگر کسی به قوانین حکومتی عمل نکرد حکومت با او برخورد می کند.

وی با بیان اینکه تاریخ انبیاء(ص) و ائمه(ع) پیش روی ما است، گفت: ضمن اینکه ما آزادی مردم را می دانیم ولی وظیفه ما است که امر به معروف و نهی از منکر کنیم و نسبت به منکرات تذکر دهیم.

امام جمعه قم ادامه داد: از طرف دیگر باید مردم نسبت به انجام معروف و ترک منکر در جامعه مطالبه‌گر باشند نه اینکه فقط مسئولان مطالبه گری کنند زیرا اگر مطالبه از طرف مردم نباشد همان اتفاقی می افتد که در زمان حکومت امیرالمؤمنین(ع) افتاد.

وی گفت: باید کار فرهنگی انجام شود و نقش مؤثر خانواده‌ها و مردم در امر به معروف و نهی از منکر را تبیین کنیم زیرا ما نمونه های زیادی داریم که وقتی مردم وسط می آیند مسئولان هم می آیند و تشویق و دلگرم به حمایت مردم می‌شوند.

سعیدی با بیان اینکه در برخورد با منکرات دو نظر وجود دارد، ادامه داد: یک نظر این است که باید به صورت جامع برخورد شود ولی نظر دیگر این است که باید در برخورد با منکرات اولویت بندی شود؛ بنابراین بهتر این است که مسئولان منکرات را اولویت بندی کنند و در گام اول جلوی مظاهر فساد گرفته شود.

در این دیدار ائمه جمعه استان قم نیز به بیان مشکلات قضایی در مناطق خودشان پرداختند و رئیس کل دادگستری استان و دادستان قم نیز توضیحاتی را پیرامون جرم انگاری برخی مفاسد و نحوه برخورد با مفسدین بیان کردند.