استاد حوزه علمیه خواهران با بیان اینکه انتظار با سکون و حرکت معنا نمی شود بلکه منتظر مشغول حرکت در مسیر انتظار است، گفت: زندگی به سبک انتظار مهم ترین اولویت یک بانوی مسلمان است.

به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، خانم خراسانی، در رواق حضرت خدیجه حرم مطهر با اشاره به رهنمودی از رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه «انتظار حرکت است؛ انتظار سکون نیست؛ انتظار رها کردن و نشستن برای اینکه کار به خودی خود صورت بگیرد، نیست»، گفت: زنان در زمینه انتظار و تربیت منتظر نقش مهمی  دارند.

وی افزود: زن رکن اصلی و اساسی خانواده است و اگر زن به عنوان مادر از همان دوران کودکی مفاهیم اصلی انتظار را به فرزندان خود آموزش دهد و برای آنها تبیین کند که امامی به نام امام زمان(عج) زنده است و تعجیل در فرجش در گرو اعمال صالح شیعیان است به طور یقین این فرزندان از همان دوران کودکی بنای خود را به خدمت به امام زمان(عج) خواهند گذاشت.

وی افزود: مادر منتظر تمام کارهای خود را با وضو انجام داده و سعی می کند همواره در خانه با رفتار خود نام و یاد خدا و امام زمان(عج) را زنده نگه دارد که البته باید دقت کرد این امر به این معنا نیست که مادر به صورت مداوم مشغول نماز و ندبه خوانی باشد بلکه منظور این است که مادر در تمامی کارها خود نام و یاد خدا را زنده کند.

استاد حوزه علمیه خواهران تصریح کرد: مادر منتظر الگوی تمام عیار عمل به آیات قرآن کریم است و سعی می کند با عمل دعوت گر فرزندان خود باشد تا اینکه بخواهد مدام فرزندان خود را با نصحیت به دین دعوت کند.

خانم خراسانی یادآور شد: مادر منتظر فرزندان خود را با یاد امام زمان(عج) شیر داده، آنها را غذا می دهد و آنها را بزرگ می کند و این یاد در تمامی رفتار مادر منتظر متجلی است.

انتهای پیام/۱۱۲