آیت الله عباسعلی سلیمانی در گفت و گو با پایگاه خبری آستان حضرت معصومه سلام الله علیها، با اشاره به اینکه ولایت فقیه خط قرمز نظام است و خیمه نظام بر اساس ولایت استوار شده است، گفت: دشمن با فتنه سال ۸۸ و وقایع پس از آن قصد داشت نظام اسلامی را مانند سایر نظام ها با پروژه استحاله و نفوذ تضعیف کرده و یک حکومت دست نشانده در ایران ایجاد کند و سعی کرد این کار را با کنار زدن ولایت و رهبری انجام دهد که به حول و قوه الهی و بصیرت مردم با حماسه نهم دی طومار این فتنه هم مانند سایر فتنه ها در هم پیچیده شد.
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه امروز نهم دی و برائت از فتنه جویان به یکی از خطوط قرمز نظام تبدیل شده است، ادامه داد: کسانی که مواضع آن‌ها در این زمینه مشخص نیست قابل اعتماد نیستند و برای اینکه اعتماد ملت و تأیید ولایت را داشته باشند باید موضع خود را با این دو واقعه مهم در تاریخ انقلاب مشخص کنند.
وی افزود: در حماسه نهم دی بصیرت نقش مهمی را بازی کرد و اگر بصیرت و ولایتمداری مردم نبود غرب می‌توانست به نقشه های شوم خود در خصوص انقلاب اسلامی جامه عمل بپوشاند.
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه نهم دی خط قرمز نظام است، گفت: نظام اسلامی از ظرفیت بسیار زیادی برای پذیرش آرا و عقاید مخالفان برخوردار است اما این به آن معنا نیست که صدای دشمن را در قالب صدای مخالف در نظام بپذیرد.
آیت الله سلیمانی یادآور شد: گرامیداشت حماسه نهم دی یادآوری تفکر بصیرت به مردم و مسؤولان است و نشان می‌دهد که مسؤولان هم باید مانند امت در صحنه باشند و منتظر نباشند تا دشمن هر کاری بخواهد انجام دهد و پس از آن بخواهند جواب او را بدهند چون این کار مصداق بی بصیرتی است.