حجت الاسلام و المسلمین علی فتح الله زاده در گفت و گو با پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، به فعالیت های دفاتر پاسخگویی مسائل شرعی در آستان کریمه اهل بیت(س) اشاره و اظهار داشت: پنج دفتر ثابت پاسخ به مسائل شرعی با حضور دو تا سه کارشناس وجود دارد که به مسائل فقهی، کلامی، تصحیح قرائت نماز، اعتقادی و شرعی زائرین پاسخگو هستند.

وی با بیان اینکه از اساتید مجربی در دفاتر پاسخگویی به مسائل شرعی استفاده می شود، افزود: پاسخگویان به مسائل اعتقادی از اساتید برجسته کشوری بوده که از مراکز تخصصی حوزوی و یا از دفاتر پاسخگویی مراجع هستند.

رئیس اداره پاسخگویی و خدمات فرهنگی آستان مقدس کریمه اهل بیت (س) به فعالیت زمانی دفاتر اشاره و عنوان کرد: آغاز فعالیت دفتر مرکزی پاسخگویی به مسائل شرعی آستان مقدس بعد از نماز صبح تا ساعت ۲۴ است که در مناسبت های ویژه و خاص ۲۴ ساعته فعال هستند، همچنین فعالیت های دیگر دفاتر از ساعت ۸ الی ۲۲ است.

وی آمار مراجعه کنندگان به دفاتر پاسخگویی را مد نطر قرار داد و خاطرنشان کرد: میانگین مراجعات به دفتر پاسخگویی برادران در روز بیش از ۱۰۰۰ نفر بوده که در مجموع بخش برادران و خواهران مراجعه کنندگان حضوری به بیش از هزار و ۵۰۰ نفر می رسد.