حجت الاسلام و المسلمین اسماعیل محمدی در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، با اشاره به تعداد اعضای کارکنان مجموعه کتابخانه آستان مقدس کریمه اهل بیت (س) اظهار داشت: در کتابخانه آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها، ۴۰ نفر نیروی رسمی، قرار دادی و پروژه ای، غیر از خادمان افتخاری به صورت دو شیفت مشغول  به ارائه خدمت هستند.

وی با بیان اینکه به دنبال ارائه خدمات مطلوب و بیشتر در کتابخانه آستان مقدس کریمه اهل بیت (س) هستیم، افزود: راه اندازی شیفت شب تا ساعت ۲۳ و فعالیت در روز جمعه کار مطلوبی بود که استقبال مراجعه کنندگان را به دنبال داشت.

مدیر کتابخانه آستان مقدس کریمه اهل بیت(س) به استقبال مراجعان از کتابخانه آستان مقدس اشاره و عنوان کرد: به دلیل استقبال زیاد مراجعه کنندگان به کتابخانه، در صورت تامین میز و صندلی ظرفیت این کتابخانه به ۱۰۰۰ صندلی افزایش پیدا خواهد کرد.

وی با اشاره به رشد منابع کتابخانه در سال جاری ابراز کرد: از ابتدای سال جاری کتابخانه آستان مقدس حدود ۸ الی ۱۰ درصد، به تناسب کل منابع  رشد داشته است، از ابتدای سال جاری ۲۰ هزار و ۲۳۶ نسخه کتاب به ارزش بیش از ۵۰۰ میلیون تومان به این کتابخانه اهدا شده است.

حجت الاسلام و المسلمین محمدی با بیان اینکه از ابتدای سال تا کنون حدود ۷ هزار جلد کتاب فهرست نویسی شده است، خاطرنشان کرد:  اکنون حدود ۳ برابر ظرفیت فهرست نویسی کتاب وارد کتابخانه شده است.

وی فعالیت گنجینه قرآن را مد نظر قرار داد و خاطرنشان کرد:  گنجینه قرآن حرم در نوع خود به تحقیق و تصریح کم نظیر است.

مدیر کتابخانه آستان مقدس کریمه اهل بیت(س) خاطرنشان کرد: نزدیک به ۴۰۰۰ قرآن را در گنجینه قرآن آستان مقدس وجود دارد که ۱۰۰۰  نسخه از آن متناسب با کاتب قرآن تفکیک شده و به نوعی فهرست این مجموعه بر اساس کاتب قرآن تدوین شده است.

وی تصریح کرد: گنجینه قرآن می تواند کمک کند به رشد کتاب خوانی، رشد انس با قرآن و رشد تحقیقاتی که در این زمینه کار می شود.

انتهای پیام/۹۶/۱۱۶