به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها، آیت‌الله سید محمد سعیدی شب گذشته در دیدار اعضای ستاد قرارگاه فرهنگی مساجد سپاه امام علی بن‌ابیطالب(ع) که در سالن محراب انجام شد، پیروزی رزمندگان اسلام در جبهه مبارزه با داعش و تکفیری‌ها را تبریک گفت و اظهار کرد: به لطف خداوند متعال، عنایت حضرت ولی عصر(عج)، هدایت‌های رهبری و مدیریت سردار قاسم سلیمانی توانستیم یک لکه ننگ بزرگ را از منطقه پاک کنیم.

وی با تاکید بر اینکه تفکیری‌ها به صورت مستقیم اهداف مورد نظر استکبار را دنبال می‌کنند، تصریح کرد: اینکه آمریکا اعلام کرده بود داعش تا ۳۰ سال دیگر از بین نمی‌رود سخنی گزاف نبود چرا که برای آن برنامه‌ریزی کرده بودند اما ایران اسلامی با تکیه بر ظرفیت‌های مختلف توانست مقابل این فتنه ایستادگی کند.

تولیت آستان مقدس کریمه اهل بیت(س) خاطرنشان کرد: به تعبیر رهبر انقلاب اسلامی نباید مساجد را رها کنیم چرا که مساجد در صدر اسلام محل ابلاغ احکام، نشر و تدریس آموزه‌های دینی و قضاوت و دادرسی بوده‌اند اما در دوران رژیم شاهنشاهی این مکان‌های مقدس از فلسفه وجودی و کارکردهای اصلی خود فاصله زیادی گرفتند.

وی با اشاره به اینکه مساجد در انقلاب اسلامی به جایگاه اصلی خود بازگشتند، مطرح کرد: اکنون بسیاری از برنامه‌های اصلی نظام اسلامی از جمله انتخابات در مساجد دنبال می‌شود.

آیت‌الله سعیدی با بیان اینکه وهابیت به دنبال تحریف آموزه‌های دینی هستند، عنوان کرد: داعشی‌ها در رفتارهای مختلف خود به دنبال تحریف اسلام بودند تا بتوانند ضربه‌های سنگینی را به دین مبین اسلام و مسلمانان وارد کنند.

امام جمعه قم از مساجد به عنوان یکی از برترین ظرفیت‌های بسیج نام برد و خاطرنشان کرد: کارکرد مسجد به میزانی قوی است که پویایی آنها می‌تواند سبب تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی و حفظ دستاوردها شود.