به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، خانم قاسمی صبح امروز در رواق حضرت خدیجه سلام الله علیها با بیان اینکه خداوند جهان هستی را بر مبنای نظم خاصی خلق کرده و تمامی مخلوقات در این عالم به سوی مقصد و هدف مشخصی در حرکت هستند، گفت: در آیات قرآن کریم مبدأ و مقصد عالم هستی مشخص شده و بیان شده که بازگشت همه امور و عالم هستی به سوی خداوند است.

وی افزود: خداوند در این عالم پیمانه عمر و زندگی آدمی را برمحور بندگی تعریف کرده و الگوی بندگان صالح و شایسته را نیز به مؤمنان معرفی کرده است.

استاد حوزه علمیه خواهران اهل بیت(ع) و ائمه معصوم(ع) را بهترین الگوهای بندگی برای مؤمنان عنوان کرد، گفت: خداوند در قرآن کریم می فرماید که میزان و معیار سنجش اعمال انسان  اهل بیت(ع) هستند و اعمال انسان از نظر سنگینی در قیامت بر محور اعمال اهل بیت(ع) سنجیده می شود.

قاسمی تصریح کرد: بنابر احادیث نبوی معیار سنجش اعمال هرکس اعمال امام علی(ع) است و در روز قیامت برای اینکه معیار بندگی مؤمنان مشخص شود اعمال آنها را با امام علی(ع) مورد سنجش قرار می دهند.

وی با اشاره به اینکه اهل بیت(ع) در تمامی لحظات عمر خود در محضر خداوند بودند و حضور خداوند را درک می کردند، افزود: به همین دلیل این بزرگواران با وجود توان دارا بودن اختیار بر انجام گناه، هرگز خود را به گناه آلوده نکردند و ما نیز باید مانند اهل بیت(ع) خداوند را شاهد و ناظر بر اعمال خود بدانیم.

استاد حوزه علمیه خواهران ادامه داد: در آیات قرآن کریم انبیاء و ائمه معصوم(ع) شاهدان اعمال انسان در قیامت معرفی شده اند و باید دقت کرد که کسی می تواند در مورد اعمال انسان شهادت دهد که ناظر بر اعمال باشد.

وی افزود: بر این اساس باید دقت کنیم که ائمه معصوم و اهل بیت(ع) هر چند که در ظاهر در قید حیات نیستند اما این بزرگواران به همراه امام زمان(عج) شاهد و ناظر اعمال ما در دنیا بوده و کارنامه اعمال ما به محضر آنها ارائه می شود.

وی افزود: در روایت ها به نقل از امام زمان(عج) بیان شده که ایشان از احوال شیعیان خود غافل نیستند و پرونده اعمال شیعیان هر صبح و شام بر ایشان عرضه می شود.

استاد حوزه علمیه خواهران یادآور شد: بر این اساس شیعه ای که خود را محب اهل بیت(ع) می داند باید بداند اهل بیت(ع) و خداوند ناظر بر اعمال او هستند؛ بنابراین اگر می خواهد  ارادت و محبت او به اهل بیت(ع) یک محبت دروغین نباشد باید اعمال خود را به اهل بیت(ع) نزدیک کرده و در محضر گواهان قیامت از انجام گناهان صغیره و چه کبیره پرهیز کند.