به گزارش پایگاه خبری آستان حضرت معصومه سلام الله علیها، سردار حسین سلامی امشب در آیین بزرگداشت سالروز آغاز امامت حضرت ولی عصر(عج) در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر به پیروزی جبهه مقاوت برابر گروه های تکفیری اشاره و اظهار داشت: از پیروزی تعیین کننده در عراق و سوریه می توان به عنوان بخش درخشنده ای در تاریخ اسلام یاد کرد.
وی با بیان اینکه پیروزی برابر گروه های تکفیری و دشمنان اسلام توانست یکی از ویرانگرترین فتنه ها را خاموش کند، افزود: به تعبیر مقام معظم رهبری نه تنها جهان اسلام از شر فتنه ویرانگر دشمنان نجات یافتند بلکه بشریت از آتش سوزان رهایی یافتند.
جانشین فرمانده سپاه پاسداران عنوان کرد:داعش جایی بود که سیاست آمریکایی‌ها، اسرائیلی‌ها، انگلیسی‌ها و سعودی‌ها در یک نقطه و در تقاطع یک گذرگاه به یکدیگر رسیده بود تا مسیر جدید و سیاهی را برای امت اسلام ترسیم کنند.
وی ادامه داد: مجاهدت های مردان خدا از اقصی نقاط عالم برای دفاع از آبرو، حریم و شرافت امت اسلامی در عراق و سوریه حاضر شدند و بسیج جهانی شکل گرفت و لباس جهاد زینت بخش قوای اسلام شد که سر انجام توانستند با فرماندهی سردار سلیمانی بر این سیاست ها خط بطلان بکشند.
سردار سلامی خاطرنشان کرد: در جبهه مقاومت، بسیج جهانی اسلام شکل گرفت و لباس جهاد بر اندام مردان مجاهد زینت‌بخش قوای اسلام شد و توانستند با مدیریت اسلامی فرماندهی شجاع و مؤمن از سپاه به نام سردار قاسم سلیمانی بر این سیاست‌ها خط بطلان بکشند و مسیر نورانی، امن، آرام و امیدبخشی را برای جهان اسلام ترسیم کنند.
وی ابراز کرد: انقلاب اسلامی بر اساس سنت های الهی به پیش رفت، آیا کسی فکر می کرد که در اعماق کشور خود با استکبار در جنگ بودیم اکنون بتوانیم در کنار دریای سرخ استکبار را تعقیب کنیم.
جانشین فرمانده سپاه پاسداران تکامل را جز سنت های الهی دانست و تاکید کرد: دشمنان جمهوری اسلامی در این ۴۰ سال تاریخ دشواری را برای مردم ما رقم زدند که خداوند ما را با سختی ها آشنا کرد، بنابراین تکامل جز سنت های الهی است و ما به تدریج توانستیم ایستادگی در مقابل قدرت ها بیاموزیم، از این رو خداوند ما را در مسیر جهاد قرار داد و فهمیدیم راه و مسیر الهی از جهاد می گذرد.
وی ادامه داد: ما می‌دانستیم جهاد لباس عظمت مسلمانان است و می‌دانستیم، اگر اجازه دهیم قومی سرزمینشان توسط دشمن اشغال شود این قوم ذلیل خواهد شد و این حکمت‌ها با تجربه به یقین در دل و قلبمان تبدیل شد، همچنین ما می‌دانستم که باید با آنها بجنگیم قبل از اینکه آنها با ما بجنگند و این یک نظریه برای شکست دشمنان است که خداوند به ما آموخته است.
سردار سلامی فتنه های دشمنان علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی را مد نظر قرار داد و خاطرنشان کرد: دشمنان فتنه های عظیمی از جمله هشت سال جنگ دفاع مقدس، طبس، جنگ نیابتی و اشغال سرزمین های اسلامی برای محاصره کشور ایران به راه انداختند.
وی به نقشه های شوم دشمنان اشاره و ابراز کرد: اشغال افغانستان برای تنگ کردن محاصره کشور ایران بود و محاصره کشور عراق تکمیل این نقشه بود، اما هر روز شاهد یک تشییع جنازه سیاسی در تونس، لیبی، بحرین و … شدند.
سردار سلامی عنوان کرد: زبان های بیداری شکوهمند اسلامی می رفت تا بساط سیطره جهان اسلام دشمنان را نابود کند که آنان دست به حیله جدیدی زدند و ایجاد تروریست تکفیری محصول شکست های پی در پی آنان ازاسلام شد.
وی ادامه داد: دشمنان با فتنه جدید خود می خواستند از سوریه به عنوان سیاست جدید خود از دنیای اسلام و نظام در سطح منطقه ایجاد کنند و هنگامی که همه شخصیت های حقوقی و حقیقی را برای حمایت از تکفیر به پا کردند، هزاران هزار تکفیری منحرف، جوانان احساسی که به دنبال مسیر آنان برای جهاد بودند به دنبال فتاوای مفتی های عربستان هجوم آوردند به سوریه که قلب سوریه در حال سقوط بود که با این حال گروه های تکفیری اعتماد به نفس بیشتری پیدا کرده بودند.
جانشین فرمانده سپاه ادامه داد: محور ثبات انقلاب اسلامی مدیون فهم عمیق، شناخت دقیق، تدبیر، درک سیاسی و شجاعت انقلابی سک شخصیت روحانی به نام مقام معظم رهبری امام خامنه ای بود.
وی عنوان کرد: دشمنان در عراق توانستند در جنگ سوریه ۴۰ درصد از مصاحت سوریه و ۴۰ درصد از مساحت عراق را تصاحب کنند، داعش یک تعدید هویتی بود که غیر از اعتقاد خود صاحب اعتقادت دیگر را از بین می برد و بیشترین افرادی که در توسط داعش کشده شدند از اهل سنت بود.
جانشین فرمانده سپاه پاسداران خاطرنشان کرد: دشمنان می خواستند مانع پیوستن کشور ایران به سوریه و عراق شوند تا اسرائیل در حاشیه امن قرار گیرد و هنگامی که مقام معظم رهبری این فتنه را تشخیص دادند به تکفیری ها گفتند اما آنان متوجه این نکته نبودند و این قدر ادامه دادند که ما را مجبور به واکنش کردند که رهبر معظم انقلاب فرمود کاری کنید که هم تلفات ما و هم تلفات آنان کم باشد.
وی ابراز کرد: دشمنان ما مانند آمریکا در حاشیه تحولات قرار گرفته اند و فرهنگ شکست خوردن را در مقابل جوانان مومن آموختند و امروز نظام مقدس در اوج اقتدار خود قرار گرفته است.
سردار سلامی با اشاره به اینکه دشمنی ها ادامه دارد، خاطرنشان کرد: تفکر تکفیر و سیاست دشمنان هنوز ادامه دارد، اما کشور ما مقتدر است و امروز استقرار هویت دینی خود و بخش هایی از جهان اسلام را در اختیار داریم.