به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، خانم احمد پور عصر سه شنبه در حلقه معرفتی مهدویت که به مناسبت سالروز آغاز امامت امام زمان(عج) در رواق حضرت خدیجه سلام الله علیها برگزار شد، با اشاره به اینکه عصر غیبت، عصر تمرین سربازی برای موسم ظهور است، گفت: هرکس که در عصر غیبت مطیع اوامر نایب امام زمان(عج) و ولایت فقیه باشد در عصر ظهور خواهد توانست در زمره لشکریان و اصحاب امام زمان(عج) قرار گیرد.

وی مهم ترین شاخصه مؤمنان عصر غیبت را تبعیت و اطاعت از ولایت مطلقه فقیه عنوان کرد، گفت: کسی که در عصر غیبت اطاعت پذیری را آموخته باشد در عصر ظهور نیز خواهد توانست در رکاب امام زمان(عج) با دشمنان انقلاب جهانی امام عصر و طاغوتیان بجنگد در غیر این صورت کسی که نتواند در میدان اطاعت از نایب ولی خدا توفیق کسب کند نخواهد توانست در اطاعت محض و بی چون چرا زا امام عصر خود نیز موفق شود.

استاد حوزه علمیه خواهران تصریح کرد: براساس آنچه بیان شد مهم ترین وظیفه منتطران در عصر غیبت تمرین اطاعت مطلق از ولی خدا است همانطور که ائمه معصوم مهم ترین شاخصه مؤمنان عصر ظهور را اطاعت مطلق از امام زمان(عج) عنوان می کنند.

احمد پور ادامه داد: امام حسن مجتبی علیه السلام در یک روایت نورانی در مورد صلح خود با معاویه و ارتباط آن با عصر ظهور و تبیعت از امام زمان(عج)می  فرمایند« شما نمی‏دانید که من برای شما چه کرده‏ام، به خدا سوگند آنچه من انجام داده‏ام برای شما از تمام این جهان سودمندتر است. مگر نمی‏دانید که من امام شما هستم اطاعت من بر همه‏ی شما واجب است، و به صریح فرمایش رسول اکرم(ص) یکی از دو سروران جوانان بهشتی هستم».

وی افزود: امام حسن مجتبی علیه السلام در ادامه روایت می فرمایند: «مگر نمی‏دانید که هنگامی که حضرت خضرعلیه السلام کشتی را سوراخ کرد و جوانی را کشت و دیوار را تجدید بنا کرد حضرت موسی خشمگین شد، زیرا سبب و حکمت آنها را نمی‏دانست، ولی کارهای حضرت خضر در نزد خدا صحیح و بی اشکال بود».

استاد حوزه علمیه خواهران خاطر نشان کرد: امام حسن علیه السلام همچنین در ادامه روایت به مؤمنان و شیعیان یادآور می شوند «مگر نمی‏دانید که هر یک از ما بر گردنش بیعت طاغوت زمانش خواهد بود به جز قائم ما که حضرت عیسی در پشت سر او نماز می‏خواند و خدای تبارک و تعالی ولادتش را مخفی نگه می‏دارد و خودش را در پشت پرده‏ی غیبت نهان می‏سازد تا به هنگام ظهور، بیعت احدی در گردن او نباشد».

وی افزود: براساس این روایت دومین شاخصه حکومت جهانی امام زمان(عج) و منتظران ایشان این است که بیعت هیچ طاغوتی نمی پذیرند بنابراین ما به عنوان شیعیان و منتظران حضرت رسالت مبارزه با طاغوت و طاغوتیان را داشته و نباید بعیت طاغوت را بپذیریم حال این طاغوت می خواهد آمریکا باشد یا هر شخص دیگری همانطور که امام خمینی(ره) بیعت حکوکت طاغوتی پهلوی را نپذیرفته و با قیام، انقلاب اسلامی ایران را بستر تشکیل حکومت جهانی امام زمان(عج) قرار دادند.