به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها، آیت‌الله سید محمد سعیدی ظهر امروز در دیدار معاونان فرهنگی مراکز استان‌های حوزه هنری که در سالن محراب حرم مطهر انجام شد، با بیان اینکه باید با هنرمندی از عناصر هفته وحدت بهره‌برداری کنیم، اظهار کرد: اعتقاد داریم که پیامبر اسلام(ص) یک مسیر مستقیم را دنبال و اهمیت این موضوع را به امت خود بارها تاکید کردند.

وی با تاکید بر اینکه به مرور زمان امت اسلام به گروه‌ها و فرقه‌های مختلف تقسیم‌بندی شدند، اضافه کرد: در طول زمان با استفاده از ظرفیت‌ها و روش‌های مختلف جداسازی و چندگانگی را در اسلام دنبال کردند.

تولیت آستان مقدس کریمه اهل بیت(س) خاطرنشان کرد: در شرایط کنونی جامعه هنر اسلامی پرداختن به گفتمان واحد پیامبر اسلام(ص) است، باید به همگان نشان دهیم که گفتمان پیامبر اسلام(ص) یک گفتمان واحد است اما این موضوع به معنای تحقیر یکدیگر و و تخریب یک تفکر دیگر نیست هر چند طرح برخی از مباحث جزیی در میان عامه مردم نیز اقدام اشتباهی است.

وی با اشاره به اینکه تفکر داعشی‌ها و تکفیری‌ها از بین نرفته است، تصریح کرد: در هفته وحدت ضمن حفظ اصول و ارزش‌ها باید با متانت و هنرمندی آموزه‌های مورد نظر اسلام و حضرت محمد(ص) را ترویج دهیم و از این هفته به عنوان فرصتی برای تقویت وحدت جامعه اسلامی و مبارزه با حرکت‌های تفرقه‌انگیز استفاده کنیم.

آیت‌الله سعیدی یادآور شد: کار هنری با معیارها و موازین اسلامی سنجش می‌شود چرا که اگر یک اثر هنری بداندیشی داشته باشد سبب ترویج باطل و آداب بیگانگان می‌شود و این اثر در گروه هنر اسلامی نیست، برخی از مجریان امور و افرادی که در عرصه فکر و اندیشه اظهار نظر می‌کنند نیز نتوانسته ضابط و میزان کلی را در حوزه هنر شناسایی کنند به همین علت حرف‌ها و اظهارنظرهایی داشته که نتیجه آن به نفع نظام و ارزش‌های اسلامی نبوده است.

امام جمعه قم یادآور شد: برخی از دانش‌ها همانند هنر نقاشی، منشأ عقلایی دارد و هر کاری که منشأ آن عقل است، مرزی جغرافیایی ندارد.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی به دنبال حرف‌های جدید در عرصه‌های مختلف است، خاطرنشان کرد: نیروهای نظام اسلامی هیچکدام در دانشگاه‌های نظامی شرق و غرب تحصیل نکرده و تربیت شده دیگر کشورها نبودند اما با فهم و ابتکار خود تا کنون دستاوردهای بسیاری را رقم زده‌اند.