به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها، زائران و محبان اهل‌بیت عصمت و طهارت در سالروز شهادت حضرت موسی بن جعفر (ع) در حرم مطهر دختر گرامی‌شان حضور یافتند و به عزاداری و عرض تسلیت به محضر حضرت معصومه (س) پرداختند.

 حرم مطهر بانوی کرامت که در واقع منزل صاحب‌عزا است از دو روز قبل از شهادت امام کاظم (ع) پرچم‌های عزا را برافراشته و با نصب پارچه‌ها و بنرهای عزا، سیاه‌پوش عزای موسی بن جعفر (ع) شد و حال و هوای عزا به خود گرفت.

 برپایی مجالس عزا نیز از شب شهادت آغاز شد و عزاداری با شکوهی با سخنرانی حجت‌الاسلام‌والمسلمین علیرضا پناهیان و مداحی میثم مطیعی و همچنین حضور پر شور ارادتمندان به خاندان اهل‌بیت (ع) در شبستان امام خمینی (ره) برپا شد.

 همچنین دسته‌های عزاداری از محلات مختلف شهر مقدس قم و شهرهای مختلف ایران و دیگر کشورهای اسلامی به زبان‌های فارسی و عربی و اردو در حرم مطهر دختر موسی بن جعفر (ع) حضور یافتند و هر کدام با عزاداری خاص خود شهادت امام کاظم (ع) را به محضر دخترشان تسلیت گفتند.

 در روز شهادت امام کاظم (ع) نیز به‌تدریج خیل عزاداران و محبان در قالب دسته‌های عزاداری به سمت حرم مطهر بانوی کرامت به حرکت در آمدند که شاخص‌ترین دسته عزاداری این روز دسته عزای خادمان حرم مطهر بانوی کرامت بود.

دسته عزای خادمان حرم قم با حضور تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) در کنار مردم متدین شهر مقدس قم از مسجد امام حسن عسکری (ع) به سمت حرم مطهر حرکت کرد و در صحن امام رضا (ع) در مقابل ایوان آیینه و ضریح مطهر بانوی کرامت به اقامه عزا پرداخت.

 عزاداری ظهر روز شهادت امام کاظم (ع) نیز بعد از نماز عصر با حضور نمازگزاران عزادار و مداحی محمدرضا بذری صورت گرفت.

 در شام شهادت امام کاظم (ع) نیز مراسم با شکوهی با سخنرانی حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید حسین مؤمنی و مداحی حنیف طاهری و مهدی لیثی در شبستان امام خمینی (ره) حرم مطهر بانوی کرامت برگزار می‌شود و هم‌زمان مراسم عزاداری به زبان عربی نیز در شبستان حضرت زهرا (س) برپا خواهد شد.