به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالله حسینی امشب در مراسم شب شعر رحمت و وحدت که در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر برگزار شد، با اشاره به اینکه وحدت سبب از بین رفتن تفرقه می شود، اظهار داشت: با توجه به روایتی که از اهل تسنن بیان شده است، تولد رسول اکرم(ص) در ۱۲ ربیع الاول است به همین دلیل برای نشان دادن وحدت، شب شعر را در این زمان به استناد برادران اهل سنت برگزار کرده ایم.

وی افزود: وحدت برای ما مسلمانان مساله ای استراتژیک نیست، بلکه مساله ای است که در خون ما وجود دارد، بنابراین چه در هنگامی که دشمن داشته باشیم و چه هنگامی که دشمن نداشته باشیم باید اتحاد در بین ما وجود داشته باشد.

مشاور دبیر کل مجمع تقریب مذاهب با بیان اینکه در مسائل دینی مشترکاتی بیش از تفرقه وجود دارد، تصریح کرد: اگر در قرآن کریم توجه کنیم می بینیم که مسیحیان را برای اتحاد با ما فرامی خواند، از این رو اگر ما می توانیم با مسیحیان متحد باشیم به طریق اولی می توانیم بین شیعه و سنی وحدت ایجاد کنیم.

وی خاطرنشان کرد: برخی از آیت الله سیستانی سوال کرده اند که نظر شما در رابطه با برادران اهل سنت چیست ایشان فرمودند نگویید برادران اهل سنت بلکه انان نفس مسلمان هستند، از این رو وحدت از اهمیت بالایی برخوردار است که باید به آن توجه ویژه ای کرد.