به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها، آیت‌الله سید محمد سعیدی ظهر امروز در دیدار جمعی از مدیران مدارس استثنایی استان قم که در سالن محراب انجام شد، با بیان اینکه چتر محبت پیامبر اسلام(ص) هر فردی را مورد پوشش قرار داده است، اظهار کرد: دستگاه‌های مختلف به ویژه آموزش و پرورش باید افرادی که دارای مشکلات جسمی و ذهنی هستند را مورد توجه قرار دهند.

تولیت آستان مقدس کریمه اهل بیت(س) با تاکید بر اینکه معلولان از گذشته مورد اکرام دین مبین اسلام بوده‌اند، اضافه کرد: هیچ تبعیض و منتی نسبت به خدمت به این افراد وجود ندارد چرا که هر فردی در این نظام اسلامی به وظیفه خود عمل می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: شهید مجید عسگری نیز برای انجام رسالت خود در صحنه دفاع از حرم حضور یافت، شهدا افرادی هستند که با شهادت سعادت آخرت را برای خود تضمین می‌کنند.

آیت‌الله سعیدی با اشاره به اینکه کار برای معلولان با راحت‌طلبی سازگاری ندارد، تصریح کرد: خانواده‌ها باید نسبت به تشکیلات کنونی که به برکت نظام اسلامی برای تربیت معلولان ایجاد شده است، قدردان باشند، امیدواریم دولت نسبت به تامین بودجه‌ها و هزینه‌های مورد نیاز دانش‌آموزان معلول نگاه ویژه داشته باشد و خیرین مردمی نیز مشارکت کنند تا بتوانند برای سعادت دنیا و آخرت خود گامی بردارند.

امام جمعه قم تربیت معلولان را کار ارزشمندی خواند و ادامه داد: باید در این راستا عاطفه و محبت لازم را داشته باشیم تا بتوانیم به نتایج مورد نیاز برسیم.

وی با بیان اینکه باید از بسترهای عاطفی برداشت‌های عاقلانه کرد، تصریح کرد: دین مبین اسلام رویکردهای عاطفی را برای برداشت‌های معنوی دنبال می‌کند چرا که در بستر عاطفه حرکت‌های بزرگی رقم زده می‌شود اما در نقطه مقابل نیز می‌توان از رویکردهای عاطفی برداشت‌های منفی داشت، همانطور که داعشی‌ها فریب‌خوردگان اربابانی هستند که پشت پرده از آنها حمایت می‌کنند.