به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، آیت الله سیدمحمد سعیدی در نشست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی که پیش از ظهر امروز در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد، اظهار کرد: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قم از ۵ کلمه تشکیل شده است که هر کدام محور مهمی است که باید به تنهایی مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه با نگاه دقیق تر به تبلیغ باید در بینش‌ها و عمل‌های جامعه تعمیق ایجاد شود، افزود: بر اساس آیات قرآن تبلیغ وظیفه اصلی رسول است و پیامبر(ص) در ماجرای غدیر وظیفه تبلیغی خود را به خوبی انجام دادند اگرچه که در ادامه آسیب هایی متوجه آن شد که باید برای ما درس آموز باشد.

تولیت حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها با بیان اینکه بعد از ماجرای غدیر، بهترین و شکوه‎مندترین تبلیغ در حماسه عاشورا صورت گرفت، افزود: خون پاک اباعبدالله(ع)، فرمایشات و نمازشان در ظهر عاشورا، چینش نیروها برای به میدان رفتن، حضور خانواده ها و اسارت شان همگی داخل در یک تبلیغ بزرگ بود که توسط امام حسین علیه السلام انجام شد.

وی هدف مهم تبلیغ اباعبدالله علیه السلام را رسوا کردن بنی امیه و افرادی که از دین چیزی باقی نگذاشته بودند، بود، افزود: تبلیغ یک مجموعه پر رمز و راز به هم تنیده ای است که آثار زیادی با خود به همراه دارد و حماسه عاشورا نماد یک تبلیغ جامع بود.

آیت الله سعیدی با بیان اینکه همیشه تبلیغ با ضد تبلیغ دشمن همراه است، گفت: انقلاب خودمان هم از ابتدای شکل گیری با تبلیغات صحیحی همراه بود که توانست بر ضد تبلیغ های دشمن پیروز شود و مردم به خوبی با آن همراه شدند و به نتیجه برسد.

در ابتدای این نشست حجت الاسلام محمدحسن ذاکری رئوف رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قم با اشاره به ۱۲ مرداد سالروز تأسیس این شورا به فرمان امام خمینی(ره) اظهار کرد: امروز که در ابتدای دهه پنجم شکل گیری این شورا هستیم احیا و زنده نگهداشتن ایام الله و مناسبت های دینی و انقلابی، تقویت پایه های فکری و افزایش روحیه انقلابی مردم، تبعیت از شیوه بزرگان دینی و تعمیق شعارهای انقلابی، مردمی کردن بزرگ داشت‌ها، فراهم کردن حضور جوانان در مراسم ملی و مذهبی و طراوت بخشی به مراسم دینی از مهمترین رویکردهای این شورا است.

وی زمینه سازی برای ایجاد جبهه جهاد تبیین و به کار گیری ظرفیت نهادهای مردمی برای روشنگری و تبیین مبانی و دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی را از دیگر رویکردهای شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی دانست و گفت: با توجه به همدلی فوق العاده دستگاه های عضو شوای هماهنگی تبلیغات اسلامی نسبت به قبل از کرونا رشد چشمگیری را داشتیم به گونه ای که در سال ۱۳۹۸، ۱۷ مراسم و ۱۱ راهپیمایی برگزار شده بود ولی در سال ۱۴۰۱، ۶۶ مراسم و ۱۵ مراسم برگزار شده است.

همچنین در این نشست سردار کبیری پور جانشین فرماندهی سپاه قم، کلانترزاده مدیر روابط عمومی شهرداری قم، حجت الاسلام غروی رابط ائمه جمعه استان قم در شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قم، حجت الاسلام لطفی نیاسر مدیرکل صدا و سیمای قم، بیطرفان نماینده استانداری قم و حجت الاسلام والمسلمین مهدی احمدی معاون فرهنگی حرم مطهر بانوی کرامت گزارشی از اقدامات خود در برگزاری مراسم شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی را ارائه کردند.

گفتنی است در پایان این نشست جواد اشعری به عنوان نماینده هیأت های مذهبی در مراسم شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی مورد تجلیل قرار گرفت.