به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها، آیت‌الله سید محمد سعیدی در نشست ستاد بزرگداشت دهه کرامت که پیش از ظهر امروز در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد اظهار کرد: برنامه‌های امسال ایام دهه کرامت هم از نظر حجم و هم از نظر کیفیت با رشد بهتری انجام می‌شود که جای تشکر دارد.

 وی تصحیح ارتباط مؤمنانه بر اساس «انما المؤمنون اخوه» را کار بسیار ارزشمند در شروع دهه کرامت عنوان کرد و گفت: یکی از رویکردهای دهه کرامت باید اصلاح ارتباطات در خانواده‌ها و پس از آن اصلاح ارتباط میان برادران ایمانی در جامعه باشد.

امام جمعه قم با تشکر از نیروی انتظامی برای همه جان‌فشانی‌هایی که در بحث عفاف و حجاب دارند، افزود: دشمن در بحث عفاف و حجاب از روش‌های پست و پیچیده‌ای استفاده می‌کند تا انسجام جامعه ما را به هم بریزد؛ ولی با رهنمودهای رهبر معظم انقلاب نیروی انتظامی به صحنه آمد و ما نباید بگذاریم نیروی انتظامی تنها بماند؛ بلکه باید پشتیبانی کنیم و بدانیم که این اقدام ما پشتیبانی از حضرت ولی‌عصر (عج) است.

 وی کارهای رسانه‌ای به‌ویژه در رسانه ملی را بسیار تأثیرگذار دانست و خاطرنشان کرد: انعکاس و ترویج کارها با هنرمندی رسانه ملی، جریانی را ایجاد می‌کند که می‌تواند در مقابل جریان‌سازی دشمن مؤثر واقع شود؛ لذا از کارهای انجام شده در این زمینه تشکر می‌کنیم.

آیت‌الله سعیدی با اشاره به اینکه در دهه کرامت امسال دو جریان همسو و مکمل هم را می‌بینیم، گفت: یک جریان، جریان شهادت و فداکاری فلسطینیان و حماس و کشورهایی نظیر لبنان، یمن، سوریه، عراق و جمهوری اسلامی ایران است که بازتابش در جاهایی که اصلاً تصورش را نداشتیم از جمله در دانشگاه‌های خاص در آمریکا نمایان شده است.

 وی گفت: جریان دیگر وحدت و انسجامی است که در میان مردم و مسئولان ما ایجاد شده و باید در دهه کرامت توسط رسانه‌های به‌صورت زیبا، شکیل و واقع‌بینانه منعکس شود.

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت بر لزوم اقدامات متقابل نسبت به هجمه دشمن به‌نظام تأکید کرد و گفت: رسانه‌های دشمن در این ایام برای تضعیف برخی مسئولان حرف‌هایی را زدند که ما باید در دهه کرامت فضای رسانه‌ای کشور را پر کنیم و در مقابل بزرگ نشان‌دادن آسیب‌ها توسط دشمن ایستادگی کنیم.

 وی با اشاره به شعار محوری دهه کرامت، شعار مخصوص روز دختر در حرم مطهر بانوی کرامت را متناسب با ماهیت حرم قم و نیاز جامعه امروز دانست و گفت: حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها دختر نمونه آل الله هستند که می‌توانند الگوی دختران امروز در بحث عفاف و حجاب باشند و باید از این ظرفیت استفاده شود.

آیت‌الله سعیدی افزود: خروجی دهه کرامت باید علاوه بر ایجاد نشاط و شادی در جامعه، معرفت افزایی نسبت به اهل‌بیت (ع) و منطبق کردن ساختار جامعه و رفتار مردم با معارف اهل‌بیت (ع) باشد.

 وی با بیان اینکه خروجی دیگر دهه کرامت باید افزایش محبت و مودت نسبت به اهل‌بیت (ع) باشد، گفت: دهه کرامت بهترین فرصت برای گفتن فضائل اهل‌بیت (ع) بدون ایجاد تفرقه است تا در عین حفظ وحدت حقایق برای مردم روشن شود.