به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها، آیت الله سید ابراهیم رئیسی در دیدار با مردم قم که در صحن پیامبر اعظم (ص) حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد با تبریک میلاد حضرت معصومه (س) و امام رضا (ع) اظهار کرد: امید دارم خداوند متعال به برکت نام علی بن موسی الرضا (ع) و بانوی کرامت برکاتش را بر ما و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و امت اسلامی نازل کند.

 وی با اشاره به اینکه ما در محضر بانوی کرامت، دختر امام، خواهر امام و عمه امام هستیم که منشأ کرامات بسیار نه تنها در قم که در ایران و جهان اسلامی شده است افزود: از کرامات این بانوی بزرگ همین بس که مرکز بزرگ نشر معارف اسلامی و حوزه علمیه اثرگذار در ایران و جهان در جوار این بانو شکل گرفته است.

 رئیس جمهور با بیان اینکه در کنار مضجع نورانی حضرت فاطمه معصومه (س) بصیرت و بصیرت آفرینی شکل گرفته است، افزود: قم به عنوان مرکز نشر معارف اسلامی و جایگاه علم و بصیرت آفرینی که مبدأ انقلاب شکوهمند اسلامی بود و همواره حامی انقلاب اسلامی بوده و هست.

 *دولت این افتخار را دارد که وظیفه خود را بر اساس موازین اسلامی دنبال کند

 وی با بیان اینکه دولت این افتخار را دارد که وظیفه خود را بر اساس موازین اسلامی دنبال کند، گفت: دولت باید به دنبال ارزش‌هایی باشد که قم آن ارزش‌ها را دنبال می‌کند و رهبر فرزانه انقلاب آن ارزش‌ها را بارها تأکید و بیان کردند.

 آیت الله رئیسی با تأکید بر اینکه اقدامات دولت باید مستند به سند گام دوم انقلاب اسلامی باشد، افزود: گفتمان دولت گفتمان امام و رهبری است و تلاش دولت آن است که آنچه که مردم از منویات امام و رهبری تاکنون شنیده‌اند به عنوان سرباز این میدان آن را محقق کند.

 وی با اشاره به اینکه ملت بزرگ ایران با امید زندگی می‌کند، گفت: دشمن به دنبال دشمنی کردن است و بارها تجربه کرده که دشمنی‌اش بر ملت ما تأثیر ندارد؛ آنها اغتشاشات خیابانی راه انداختند، ترور و انفجار کردند، بر تحریم‌ها افزودند تصورشان این بود که با این تحریم‌ها ملت ایران متوقف می‌شود ولی زهی خیال باطل که ملتی با اراده پولادین، اعتماد به خدا و متکی به داشته‌های بسیاری که دارد به دنبال یک تحول عظمی است.

 * امروز پرچم تحول به دست توانای رهبر معظم انقلاب است

 رئیس جمهور امام خمینی (ره) را امام تحول نامید و گفت: امروز پرچم تحول به دست توانای رهبر معظم انقلاب است و بنده طلبه و سرباز نظام و رهبری در این میدان به دنبال نوکری اسلام و ولایت و خدمت گذاری به شما مردم بزرگوار عمل کنم.

 وی با بیان اینکه برخی از ابتدا با ناباوری می‌گفتند مگر می‌شود؟ مگر می‌توانید؟ با این همه دشمنی و تنگنا امکان پیشرفت وجود ندارد ولی ما به سیره و سلوک امام، رهبری، شهدا، علما و بزرگان نگاه می‌کنیم و نکاه ما همان نگاهی است که شهید سلیمانی به ما آموخت و آن شعار ما می‌توانیم است.

 آیت الله رئیسی با تأکید بر اینکه در این کشور خون مطهر شهدا، جانبازی جانبازان و مقاومت مردم تولید قدرت کرده است گفت: این قدرت را باید قدر دانست و باید ما بدانیم که هیچ کاری در کشور نباید متوقف بماند و همه شرایط آماده است برای پیشرفت؛ اینکه مقام معظم رهبری فرمودند به قله نزدیک شدیم یک واقعیت است و در این مسیر خستگی و نا امیدی ممنوع است و باید با یک دنیا امید حرکت کرد زیرا امید محوری‌ترین عنصر برای پیشرفت و رسیدن به قله است.

 * موشک و اقتدار نظام قابل معامله نیست

 وی با بیان اینکه ما معتقدیم آنچه دشمن دنبال می‌کند ایجاد یأس و نا امیدی با امپراطوری خبری و رسانه ای است، افزود: برخی می‌خواستند در این کشور اعلام کنند که ما ممکن است گرفتار جنگ شویم و باید سایه جنگ را از کشور کوتاه کرد و باید روی موشک و توانایی نظامی خود معامله کنیم و برجام ۲ و ۳ را روی میز بگذاریم ولی رهبری ما خوب تشخیص دادند و فرمودند با برجام یک چه شد که برجام دو و سه را اجرایی کنیم و موشک و اقتدار نظام قابل معامله نیست.

 * گفتمان ما عقلانیت انقلابی است نه دیپلماسی التماسی

 رئیس جمهور با بیان اینکه جلوه این اقتدار و حضور را شما در عملیات بزرگ وعده صادق دیدید که چگونه دماغ دشمن به خاک مالیده شد افزود: بارها گفتیم که گفتمان ماعقلانیت انقلابی است نه دیپلماسی التماسی؛ آنچه ما از شهدا و امامین انقلاب آموخیتم عقلانیت انقلابی است.

 وی با بیان اینکه اول دولت با جان باختن روزی ۷۰۰ نفر مواجه شدیم و برخی فکر کردند ما با چند تلفن مسأله را حل کردیم، گفت: آنچه مسأله را حل کرد تغییر گفتمان است؛ دشمنان احساس کردند که دولتی کار را دست گرفته که گفتمان در عرصه‌های مختلف مانند عضویت در سازمان اقتصادی شانگهای، عملی کردن وعده صادق و در اینده نزدیک رونق اقتصادی کشور متوقف نمی‌ماند؛ آنچه می‌تواند کشور را پیش ببرد تسلیم و سازش نیست بلکه نگاه انقلابی و نگاه ما می‌توانیم است.

 رئیس جمهور با بیان اینکه قم به برکت سفر رهبری انقلاب استان شد و کارهای بسیاری برای توسعه استان انجام شده ولی باز هم باید کارهایی برای قم انجام شود، افزود: مسأله ای که امروز برای مردم قم مهم است مسکن و نیاز به مسکن است، من ابتدای ورود به قم به طرح‌های مسکن سرکشی کردم تا پیشرفت کار را ببینیم و هیچ پروژه‌ای را ندیدم که تعطیل باشد و ۳۰ هزار مسکن در قم در حال ساخت است.

 وی با بیان اینکه برنامه ریزی ما برای قم ساخت ۷۱ هزار مسکن است گفت: تا کنون ۳ هزار و ۷۰۰ واحد مسکونی تحویل شده و ۳هزا رو ۵۰۰ قطعه زمین نیز تحویل شده و ۳۰ هزار مسکن هم در حال ساخت است و امیدواریم بتوانیم مشکل مسکن جوانان، طلاب و مردم قم را برطرف کنیم.

 آیت الله رئیسی با بیان اینکه دغدغه بعدی ما مسأله اشتغال است گفت: مادر اشتغال ازوعده ای که داده ایم که ایجاد سالی یک میلیون شغل است عقب نیستیم؛ امروز پروژه فیبر نوری قم کلید خورد زیرا استان قم استان تولید محتوا و ارتباطات علمی و فرهنگی است که به زیر ساخت ارتباطی نیاز داشت، از امروز استان قم به عنوان دومین استان کشور دارای فیبر نوری شد.

 وی با اشاره به ساخت پروژه‌های ورزشی و تفریحی در استان قم افزود: یکی از اقدامات دولت راه‌اندازی کارخانه‌ها و کارگاه‌های تعطیل و نیمه تعطیل بوده که از ابتدای دولت تا کنون ۱۵۰ کارخانه در قم راه اندازی مجدد شده و در سراسر کشور ۹ هزار کارخانه و کارگاه احیا شده است.

 رئیس جمهور با اشاره به پروژه نیمه کاره منوریل قم از برنامه دولت برای تکمیل این پروژه خبر داد و گفت: قم مرکزی است که با جهان اسلام و منطقه ارتباط دارد و فرودگاه می‌خواهد بررسی‌های حقوقی فرودگاه انجام شده و این طرح با سرعت توسط مدیران ما دنبال خواهد شد و امیدواریم تا آخر این دولت شاهد بهره‌برداری از این فرودگاه باشیم .

 *ملت اراده کرده است که در اقتصاد، تولید و تجارت رشد داشته باشد

 وی با تأکید بر اینکه ما با جنگ اراده‌ها مواجه هستیم، گفت: دشمن اراده کرده ما رشد اقتصاد، تولید، تجارت و ترانزیت نداشته باشیم ولی ملت ما اراده کرده بر خلاف اراده دشمن این ها را داشته باشد از این رو سال اول دولت ۴ درصد، سال دوم بیش از ۴ درصد و در سال سوم شاهد رشد بیش از ۶ درصد اقتصادی در کشور هستیم و ترانزیت ما ۵۸ درصد در سال ۱۴۰۲ رشد داشته است.

 آیت الله رئیسی با بیان اینکه مدیران ما در دولت شب و روز فعال هستند تا شرمنده خون شهدا، رهبر معظم انقلاب و شما مردم نباشیم گفت: ما هیچ شأنی جز خدمت گذاری مردم برای خود قائل نیستم و می‌دانیم که اگر مردم استقبالی انجام می‌دهند در حقیقت استقبال از نظام، انقلاب، رهبری و آرمان‌های شهدا است.

 وی با بیان اینکه برخی از من سؤال می‌کنند که نظر شما در مورد ارزش‌های اسلامی از جمله حجاب و عفاف چیست، گفت: من طلبه هستم و در موردی که اسلام و شرع وجوب را حکم می‌کند خود را موظف می‌دانم نظر اسلام را پیاده کنم؛ اگر کسی هم وجود دارد که می‌گوید اعتقادات من مانند شما نیست باید بداند که کشور بر اساس قانون اداره می‌شود و باید همه به قانون پایبند باشند؛ لذا پایبندی به شرع و قانون هم برای دولت و هم برای جامعه و دستگاه‌های اداری، انتظامی و قضایی لازم است و این روشن است.

 رئیس‌جمهور ضمن تقدیر و تشکر و از حضور با معنای مردم در صحن حرم حضرت معصومه (س) ابراز کرد: من پیگیر مسائل استان قم هستم و به کسانی که در کسوت خدمت گذاری به مردم استان هستند عرض می‌کنم که هر گونه رابطه ناسالم رشوه و فساد مطلقاً در ادارات و سازمان‌ها قابل تحمل نیست.

 وی با بیان اینکه ادارات و سازمان‌ها پناه مردم هستند، گفت: مردم اگر مشکل و مسأله ای دارند و به ادارات مراجعه می‌کنند کار آنها سریعاً باید حل شود و اگر امکان حل نیست باید با مردم با کرامت برخورد شود.