به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، آیت الله سیدمحمد سعیدی در دیدار مدیرکل امور مالیاتی استان قم که پنجشنبه گذشته در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت انجام شد، با بیان اینکه اولویت اول انقلاب و نظام ما احیای اعتقادات، باورهای دینی و ارزش های انسانی بود، اظهار کرد: رژیم پهلوی در اواخر عمر خود به طور کلی از اسلام صرف نظر کرده و حتی مبدأ تاریخ کشور را از اسلام به شاهنشاهی تغییر داد.

وی با اشاره به ترویج بی بندوباری در سال‌های آخر عمر رژیم پهلوی، گفت: امام و مردم انقلاب کردند تا ارزش های دینی را زنده کنند و در ضمن احیای ارزش ها وضع مالی مردم هم خوب شود بنابراین اصل انقلاب، احیای اعتقادات و باورها بود وگرنه هر حکومتی که روی کار باشد وظیفه دارد به اقتصاد و معیشت مردم برسد و این کار را هم  دولت ها در اکثر کشورها انجام می دهند.

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه در حکومت پهلوی مردم این احساس را داشتند که با پرداخت مالیات به حکومت ظالم کمک می کنند، افزود: سنگ فرار مالیاتی از همان زمان نهاده شده بود و این روند ادامه پیدا کرد تا اینکه الان تا حدودی بهتر شده است.

وی با تأکید بر اینکه مردم باید بدانند که مدیون نظام و دولت هستند و هر کسی به اندازه ای که از امکاناتی که دولت فراهم کرده استفاده می کند باید هزینه آن را به دولت پرداخت کند، افزود: مالیات یک بحث قرآنی، اسلامی و انسانی است و افرادی که بهره مندی بیشتری از امکانات کشور دارند باید مالیات بیشتری هم بپردازند.

آیت الله سعیدی با بیان اینکه مالیاتی که دولت دریافت می کند مجدد فایده اش به خود مردم بر می گردد و خرج ساختمان و تجملات و سفرهای کذایی نمی شود، تصریح کرد: خوب است مواردی که مالیات‌ها مصرف می شود برای مردم بازگو شود تا مردم بدانند مالیاتی که می دهند در کجا هزینه می شود و خود این کار تبلیغ پرداخت مالیات است.

در ابتدای این دیدار حسین نیروبخش مدیرکل امور مالیاتی استان قم با اشاره به هفته فرهنگ سازی مالیاتی، اظهار کرد: مالیات یکی از گزینه های تأمین درآمدهای دولت است ولی در عین حال رعایت اصل عدالت مالیاتی و کمک به رشد تولید نیز در دستور کار حاکمیت است.

وی گفت: در سال گذشته ما ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان درآمد مالیاتی در استان قم داشته ایم که رشد ۵ درصدی نسبت به مالیات مصوب و رشد ۷۰ درصدی نسبت به سال گذشته را شاهد بوده ایم.

مدیرکل امور مالیاتی استان قم با بیان اینکه یک سوم مالیات وصول شده در قم به شهرداری ها و دهیاری های استان پرداخت شده است، گفت: در سال ۱۴۰۰ ما ۳۱۷ میلیارد تومان به شهرداری ها و دهیاری های استان پرداخت کرده بودیم ولی این رقم در سال ۱۴۰۱ به عدد تقریبی هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان رسید و خود شهر قم مبلغ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان را دریافت کرد که رشد ۴۵۰ درصدی داشت.

وی افزود: با رشد وصول مالیات پروژه هایی که اتمام آن به چند سال زمان نیاز داشت، امسال و سال آینده به بهره برداری خواهد رسید و این اتفاق میمونی بود که با تلاش اداره کل امور مالیاتی استان قم اتفاق افتاد.

نیروبخش با بیان اینکه ما در سال ۱۴۰۰، ۶۴ هزار و در سال ۱۴۰۱، ۷۶ هزار اظهارنامه مالیاتی دریافت کردیم، گفت: حدود ۵۰ درصد از اظهارنامه های دریافتی ما در حوزه صاحبان کسب و کار از پرداخت مالیات معاف هستند و مالیات های دریافتی مربوط به کسب و کارهای با درآمد بالا است.