به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، اسلام برای تربیت فرزندان قواعد خاصی را معین کرده و برخلاف تصور عده ای که اسلام را دین مرد سالاری عنوان می کنند اسلام بر تربیت فرزندان به ویژه فرزندان دختر تأکید ویژه ای داشته و بیان می کند قبل از رسیدن به هفت سالگی و در دوران نوجوانی پدر و مادر باید سوره یوسف را به دختران خود تعلیم دهند؛ چرا که این سوره، سوره حجاب و عفاف بوده و حجاب و حیاء را به عنوان مهم ترین رکن تربیت اسلامی به دختران آموزش می دهد و عاقبت بی عفتی را برای آنها  با نقل داستان زلیخا و حضرت یوسف علیه السلام بازگو می کند.

حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا تراشیون، کارشناس معارفی آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها در زمینه تربیت دینی دختران معقتد به تربیت جنسی دختران بوده و تأکید دارد که والدین باید برای دختران خود همبازی هم جنس و هم سن انتخاب کنند و این هم بازی باید از نظر اعتقادات دینی و خانوادگی نیز با فرزند آنها هم سطح باشد.

این کارشناس دینی اعتقاد دارد که در امر تربیت مهم ترین شخص مادر بوده و مادر باید برای تربیت دینی فرزندان خود برنامه ریزی منظمی داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین تراشیون به تربیت دختران بر محور حیا معتقد بوده و تصریح می کند: پوشش دختر نه تنها در مقابل دیگران بلکه در مقابل برادر نیز باید بر محور حیا بوده و حیاگونه باشد.

وی معقتد است که پوشش دختر در مقابل برادر بسته به تربیت خانوادگی دختران دارد و نکته مهم در زمینه پوشش دختران در محیط خانه این است که باید پوشش دختر حیا گونه باشد و مادر نباید از سر بی حوصلگی لباس دختر بچه را در مقابل برادر او تعویض کرده یا از تنش خارج کند و باید این امور در محیط خانه مراعات شود.

استاد حوزه علمیه قم یادآور می شود: رعایت حریم ها در محیط خانه موجب افزایش حجاب و عفاف در جامعه شده و سلامت اخلاقی جامعه و تربیت نسلی صالح را تضمین می کند.