استاد حوزه علمیه خواهران با بیان اینکه باید در عصه تربیت دینی سرمایه گذاری کرد، گفت: بهترین میراث پدران برای فرزندان تربیت درست است.

خانم همتی در گفت و گو با پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، با بیان اینکه عاشورا عرصه الگو گرفتن برای تربیت دینی انسان ها است، گفت: در عاشورا نکات تربیتی خاصی وجود دارد که با این نکات تربیت می توان انسان هایی مانند حضرت عباس، حضرت قاسم، حضرت علی اکبر، حر و حبیب بن مظاهر تربیت کرد.

وی با اشاره به اینکه قرآن کریم بهترین میراث پدران را برای فرزندان برخورداری از تربیت دینی می داند، تصریح کرد: برای تربیت دینی باید سرمایه گذاری کرد همانطور که برای آینده مالی کودکان سرمایه گذاری می شود.

استاد حوزه علمیه خواهران ادامه داد: اصحاب عاشورا ثمره سرمایه گذاری در عرصه تربیت دینی هستند پس هر کس می خواهد انسان های مانند اصحاب عاشورا را تربیت کند باید امام حسین را الگوی خود قرار دهد.

همتی یادآور شد: متاسفانه برخوردهای آماری بی مسوؤلیتی و سلب مشورت والدین از خود در زمینه تربیت دینی فرزندان در جامعه شده و موجب شده که تعداد انسان های دین مدار و معتقد به دین در جامعه کم شود زیرا از تربیت دینی غفلت شده است.

وی یاد آور شد: شرط رسیدن به جامعه دینی تربیت فرزندان دین مدار بوده و همانطور که بیان شد عاشورا بهترین صحنه برای عرضه الگوهای دین مداری به جامعه امروز است.

انتهای پیام/۱۱۲