خانم همتی در گفت و گو با پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، با بیان اینکه خانواده رکن سلامت اخلاقی جامعه است، گفت: گناه از خانواده آغاز می شود و اگر خانواده در زمینه اخلاق مراقب سلامت فرزندان خود باشند به تبع جامعه نیز سالم خواهد بود.

وی افزود: خانواده و به خصوص والدین با امر به معروف و نهی از منکر فرزندان خود می توانند از همه گیر شدن گناه در جامعه جلوگیری کنند و باید دقت کرد که سلامت اخلاقی در گرو تربیت دینی صحیح است.

وی با اشاره به اینکه بدون تربیت اخلاق در جامعه بی معنا است، تصریح کرد: والدین در زمینه تربیت دینی فرزندان اعم از دختر و پسر نباید واسپاری مسؤولیت داشته باشند بلکه باید بر محور احکام و احادیث نبوی فرزندان خود را تربیت کنند.

استاد حوزه علمیه خواهران با تأکید بر اینکه تربیت دینی نه از بدو تولد کودک بلکه قبل از ازدواج والدین آغاز می شود و فرد با انتخاب همسر شایسته و پایبندی به احکام دینی می تواند زمینه تربیت یک فرزند صالح را فراهم کند و باید دقت کرد که حالات روحی و روانی مادران در دوران بارداری و در هفت سال اول زندگی به شدت بر تربیت دینی فرزندان مؤثر است.

همتی یادآور شد: امروز اگر خانواده ها مانند گذشته بر محور احکام و احادیث دینی فرزندان خود را تربیت کنند بسیاری از آسیب های اجتماعی و مشکلات فرهنگی بدون صرف هزینه های هنگفت برطرف می شود.(t1)