به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها، حجت‌الاسلام والمسلمین صفر فلاحی ظهر امروز در آیین رونمایی از دستاوردهای جدید آستان مقدس کریمه اهل بیت(س) که در سالن محراب حرم مطهر برگزار شد، با اشاره به اینکه هجرت حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها یکی از پر برکت‌ترین هجرت‌هاست، اظهار کرد: اینکه مدیریت این هجرت بر عهده بانویی بود که از جغرافیای تاریخ اسلام آگاهی و با فرهنگ‌های مختلف آشنایی داشت، یک افتخار برای مردم قم است.

وی با بیان اینکه حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها با سفر به قم یک پایگاه بزرگی را برای اهل بیت(ع) در قم تشکیل دادند، اضافه کرد: به برکت سفر ایشان جغرافیای ظاهری قم تغییر می‌کند و حوزه‌های علمیه تشکیل و شهر قم به پایگاه ترویج معارف دینی تبدیل می‌شود.

معاون فرهنگی آستان مقدس کریمه اهل بیت(س) با تاکید بر اینکه برکات آستان مقدس به مرزهای جغرافیایی محدود نمی‌شود، تصریح کرد: قم به مکتب دفاع از حرم اهل بیت(ع) تبدیل شده است چرا که مرجعیت این شهر آموزه‌های دفاع را به سربازان آموزش می‌دهند.

وی از فعالیت‌های مختلف آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها در عرصه‌های مختلف یاد کرد و ادامه داد: خادمان بسیاری در این آستان مقدس در حال فعالیت هستند که به برکت این فعالیت‌ها هر ساله در حوزه‌های فرهنگی، پژوهشی و خدماتی توانسته‌ایم به دستاوردهای جدید برسیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین فلاحی با اشاره به اینکه خادمان آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها برای تحقق اهداف مورد نظر اهل بیت(ع) در کنار یکدیگر تلاش می‌کنند، عنوان کرد: امیدواریم محصولات فرهنگی مورد تایید بانوی کریمه اهل بیت(س) قرار گیرد و بتواند برای زائران، خادمان و مجاوران حرم مطهر سبب برکت و خیر باشد.(p1)