به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی عصر امروز در دیدار معاون فرهنگی آستان مقدس کریمه اهل بیت (س) که در دفتر این مرجع تقلید برگزار شد، با اشاره به اینکه یکی از افتخارات مردم قم وجود مضجع شریف حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها است، اظهار داشتند: در روایات نیز بر این واقعه بشارت داده شده که چنین مسئله ای واقع خواهد شد.

ایشان به مقام حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها اشاره کرد و افزودند: اهمیت زیادی به زیارت و مقام آن حضرت داده شده است، در زیارت آن حضرت از موکدترین تعبیری که می شود از آن پیرامون مقام کریمه اهل بیت(ع) استفاده شده است که نشان دهنده مقام بزرگ ایشان است.

مرجع تقلید شیعیان عنوان کردند: در زمانی که فاطمه معصومه سلام الله علیها در قم مدفون گشت برکات آن نیز شامل این شهر شده و اکنون قم نیز به عنوان یک شهر جهانی شیعه و اسلام است.

ایشان با بیان اینکه قم متعلق به جهان اسلام است، خاطرنشان کردند: بارها به مسئولانی که به نزد من می آیند گفته ام که شما قم را به عنوان تنها یک شهر ایران حساب نکنید چراکه قم متعلق به تمام جهان اسلام است و حضور ۱۵ الی ۲۰ میلوین زائر در سال به قم حجم زیادی از افراد شا شامل می شود که شاید زیارت کنندگان خانه خدا در سال به نصف این رقم هم نرسد، بنابراین وجود زائرانی به این تعداد از مناطق مختلف، مسئله ای مهم و قابل توجه است.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به اینکه در روایت آمده که قم حرم اهل بیت (ع) است، ابراز کردند: در فضائلی که درباره قم و حضرت معصومه سلام الله علیها وارد شده است، علم و دانش از این شهر به تمام عالم گسترش پیدا می کند و تمام مردم دنیا پیام دانشمندان این شهر را می شنوند و اکنون می بینیم در آن مسیر پیش می رویم که این از برکات کریمه اهل بیت (س)است.

ایشان تصریح کردند: در دنیای اسلام کانون علمی مانند حوزه علمیه قم وجود ندارد به دلیل اینکه در مدینه، ریاض و حتی الازهر جمعیتی در این حدود در حوزه های علمیه آنان نیست و این افتخار در سایه حضرت معصومه سلام الله علیها نصیب شهر قم شده است.

مرجع تقلید شیعیان عنوان کردند: تولیت آستان مقدس کریمه اهل بیت (س) و همکاران باید از برنامه های فرهنگی شب ارتحال کریمه اهل بیت(س) نتیجه گیری فرهنگی داشته باشند، چرا که زائرانی که به این مکان مقدس می آیند نباید دسته خالی برگردند.

ایشان تاکید کردند: باید در فرصت های مختلف برنامه های ویژه ای از جمله زمان رحلت حضرت معصومه سلام الله علیهما، سالروز ورود آن حضرت و در دهه کرامت می توان برنامه فرهنگی مختلفی برگزار کرد که آثار آن نیز منتشر شود.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی خاطرنشان کردند: اکنون روزی است که رسانه های مفسد برای تخریب عقاید مسلمانان به ویژه جوانان تلاش های زیادی می کنند بنابراین باید در مقابل آنان ایستاد و به سهم خود تلاش و فعالیت کنیم، همچنین باید از ظرفیت های حرم حضرت معصومه سلام الله علیها، مسجد مقدس جمکران و حوزه علمیه در این عرصه استفاده  نماییم.

وی با بیان اینکه برنامه های فرهنگی نباید محدود شود، ابراز کرد: باید روی نسل جوان و زنان به ویژه پیرامون حجاب فعالیت های  ویژه ای انجام داد.(p1)