به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید احمد مشرف در نشست خبری اعلام برنامه‌های ایام معصومیه که در پژوهشکده علامه طباطبایی برگزار شد، در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه اظهار داشت: آستان مقدس بانوی کرامت از ماه‌ها قبل برنامه‌ریزی برای برگزاری باشکوه مناسبت‌های پیش رو از سالروز ورود تا روز شهادت انجام داده و جلسات متعددی در داخل آستان مقدس و در سطح استانی و ملی شکل داده است.

معاون فرهنگی حرم مطهر بانوی کرامت گفت: جلسات متعدد بین مسئولین فرهنگی و استانی شکل‌گرفته و همچنین روز چهارشنبه اعتاب ایران اسلامی در راستای مشارکت و هم‌افزایی بیشتر با همدیگر جلسه خواهند داشت.

وی خاطرنشان کرد: شعار «قم؛ جهان‌شهر تمدنی اهل‌بیت (ع)» با اتفاق‌نظر اعضای شورای فرهنگ عمومی استان قم به تصویب رسیده است و در این ایام تمامی برنامه‌ها با محوریت این شعار انجام خواهد شد.

مشرف یادآور شد: روز قم در شورای فرهنگ عمومی و شورای انقلاب‌فرهنگی تصویب شده و در سال آینده در تقویم‌ها درج خواهد شد.

وی افزود: برنامه‌های ایام معصومیه روز پنجشنبه مصادف با پنجم مهرماه از ساعت ۷:۳۰ صبح با آیین خطبه خوانی خادمان در شبستان امام خمینی (ره) آغاز خواهد شد.

 معاون فرهنگی حرم مطهر بانوی کرامت با اعلام دیگر برنامه‌های ایام معصومیه گفت: برنامه جشن «ملیکه ایران»، برنامه کاروان شادی، اجتماع ۴ هزارنفری دانش‌آموز با عنوان «سلام همسایه»، تجلیل از قهرمانان و مدال‌آوران نخبگان علمی و ورزشی، نشست‌های علمی، آیین معرفی و رونمایی از کتب انتشارات زائر، برگزاری کارگاه‌های شخصیت‌شناسی، اعزام سفیران کریمه و اعزام بیش از ۸۵۰ مبلغ از طلاب به مدارس، خوابگاه‌ها و دانشگاه‌ها از جمله برنامه‌های فرهنگی این ایام است.

 وی افزود: برنامه‌های فضای مجازی با پویش نذر حجاب فاطمی و اهدای چادر به نیازمندان، استقبال از مسافرین و زائران در مبادی ورودی شهر، برپایی موکب دختران بهشتی با حضور دختران دانشجو و دبیرستانی، برگزاری مسابقه کتاب‌خوانی ویژه در سطح ملی، برنامه ویژه هنری و رسانه‌ای و تولیدات رسانه‌ای و هنری برای فضای مجازی، برپایی نمایشگاه آثار هنری و تابلو خط، اجرای برنامه‌های قرآنی، کرسی تلاوت فاطمی، آئین چهارپایه خوانی، آئین شمع گردانی، تجمع تعزیه خوان‌ها، آئین تعویض پرچم و مراسم ویژه بانوان نیز در ایام معصومه اجرا خواهد شد.

مشرف در پایان گفت: بازدید از موزه در سالروز ورود حضرت معصومه (س) به قم رایگان است و در بقیه روزها تا ۲۳ مهر مصادف با سالروز شهادت حضرت نیز با تخفیف ۵۰ درصد خواهد بود.