به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه علیها السلام، حجت‌الاسلام همتی شامگاه امروز در شبستان امام خمینی(ره) درباره تربیت فرزندان صالح به‌عنوان باقیات‌الصالحات در جامعه امروزی گفت: حیات طیبه فرزندان در دنیا و آخرت مستلزم رعایت مؤلفه‌های اخلاقی گوناگونی است که باید این مؤلفه‌ها در درون فرزندان به درستی شکل بگیرد.

وی افزود: عوامل مهمی در موفقیت فرزندان وجود دارد و اکتفا نمودن به بهره هوشی، بزرگ‌ترین اشتباه والدین به شمار می‌رود. باید در کنار بهره هوشی، به هوش عاطفی و هیجانی فرزندان نیز توجه شود که این مسئله می‌تواند فرزندان صالح به وجود بیاورد.

سخنران حرم بانوی کرامت خاطرنشان کرد: کودکان از سه‌سالگی آماده تربیت یافتن هوش عاطفی و اخلاقیات هستند که باید در درون فرزندان شکل بگیرد و نهادینه شود.

استاد حوزه علمیه تأکید کرد: یکی از مصادیق اخلاقیات، شکل‌گیری سازه حیا و عفاف و پوشش است؛ حیا و عفاف شامل عفت در کلام، عفت در رفتار و… می‌شود.

حجت‌الاسلام همتی گفت: والدین باید از سه‌سالگی مراقب پوشش فرزندان خود باشند و از سه‌سالگی تا ۶ سالگی سازه حیا و عفت را در دختران و پسران خود به‌درستی شکل دهند.

وی خاطرنشان کرد: فرزندان پسر باید با پدر و فرزندان دختر باید با مادر همانندسازی نمایند تا هویت جنسی و تربیت جنسی آن‌ها به‌درستی شکل بگیرد و دچار اختلالات جنسی نشوند.

سخنران حرم مطهر تأکید کرد: باید فرزندان پسر به همراه پدر و فرزندان دختر به همراه مادر استحمام نمایند تا از همان کودکی حیا و عفت را در درون خود نهادینه نمایند.