به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها، نشست ستاد اقامه نماز استان قم با حضور آیت‌الله سید محمد سعیدی امام جمعه قم، سید محمد آقامیری استاندار قم و جمعی از مدیران کل ادارات و رؤسای نهادهای فرهنگی استان در حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد.

 حجت‌الاسلام عرب‌پور دبیر ستاد اقامه نماز استان قم با اشاره به برنامه‌های این ستاد گفت: اقامه نماز در مدارس دولتی و غیردولتی در دستور کار قرار دارد و ائمه جماعات مدارس، مدیران و معلمان نیز با شرکت در جلسات و دوره‌های آموزشی به ترویج هرچه بیشتر نماز مشغول هستند.

 وی افزود: برگزاری جشن تکلیف برای دختران و پسران در مقاطع مختلف تحصیلی، ساخت مساجد در روستاهای محروم و شهرک‌های جدیدالتأسیس، مفروش نمودن نمازخانه‌های مدارس و برگزاری اجلاسیه استانی نماز با موضوع «نماز نسل نو» در نیمه اول آبان‌ماه از جمله برنامه‌های این ستاد در ایام پیش رو است.

 در ادامه ذاکری فرماندار قم با اشاره به اهمیت موضوع نماز گفت: تشکیل کارگروه مخصوص سامان‌دهی و توسعه مساجد در بافت‌های جدید مسکونی و شهرک‌های اقماری استان قم ضرورت دارد.

 وی خاطرنشان کرد: نگاه به مسجد باید یک نگاه زیرساختی باشد و همان‌طور که برای مناطق مسکونی آب و برق تعبیه می‌شود برای هر محله جدید باید ساخت مسجد در اولویت قرار گیرد.

 سپس رحیمی مدیرکل آموزش‌وپرورش استان قم نیز در این جلسه ابراز داشت: مخاطب ما برای ترویج فرهنگ اقامه نماز در حقیقت دانش‌آموزان هستند و باید برای این نسل برنامه‌ریزی دقیقی داشته باشیم.

 وی خاطرنشان کرد: بیش از هزار امام‌جماعت در سطح مدارس استان قم فعال هستند و طرح پیوند مدارس با مساجد باقوت تمام در حال انجام است.

  مهدی کلانترزاده نماینده شهرداری قم نیز در این نشست خاطرنشان کرد: جشنواره زیباسازی نمازخانه‌های سطح استان در حال انجام است و در ذیل طرح «محراب شهر» حمایت مادی و معنوی از مساجد شهر به‌صورت مستمر انجام می‌شود.

 در ادامه پهلوانیان مدیرکل صداوسیمای مرکز قم نیز با اشاره به انعکاس رسانه‌ای اقامه نماز خاطرنشان کرد: لازم است یک نگاه جدی به تربیت نسل جدید شود زیرا غفلت از نسل جدید و رها گذاشتن او در فضای مجازی باعث دوری این نسل از نماز خواهد شد.

وی تأکید کرد: تولیدات رسانه‌ای و انعکاس رسانه‌ای اقامه نماز در مدارس در دستور کار صداوسیمای مرکز قم قرار دارد.