به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها، آیت‌الله سیدمحمد سعیدی عصر روز گذشته در دیدار اعضای ستاد قرارگاه فرهنگی مساجد سپاه امام علی بن‌ابیطالب علیه‌السلام که در سالن محراب انجام شد، با اشاره به فرمایشات رهبر انقلاب اسلامی در مورد اهمیت فعالیت بسیج در مساجد عنوان کرد: باید بصیرت خود را افزایش داده و با توجه به فرمایشات رهبری کارهای خود را دنبال کنیم تا بتوانیم به نتیجه برسیم.

وی با تاکید بر اینکه به تعبیر رهبری مسجد بهترین مکان برای فعالیت بسیج است، اضافه کرد: مسجد مکانی برای هدایت مردم است و بسیج می‌تواند از این مکان به شیوه مطلوب استفاده کند؛ باید در مکان‌های مقدس به ارزش و اهمیت معنویت آن مکان توجه داشته باشیم و برای ارتقای معنویت خود نیز تلاش کنیم.

تولیت آستان مقدس کریمه اهل بیت(س) از اختصاص عنوان‌های مردمی و مستضعفین به بسیج یاد کرد و مطرح کرد: بسیج نیز همانند سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان مجموعه برآمده از نسل انقلاب و بستر طیبه روحانیت و ولایت فقیه به شیوه مطلوبی توانسته در راستای پیشبرد اهداف نظام اسلامی گام بردارد.

وی با بیان اینکه ماهیت بسیج در اندیشه امام و رهبری باید مورد توجه قرار گیرد، عنوان کرد: بسیج فقط یک نیروی نظامی برای کاربردهای خاص در زمان‌های خاص نیست چرا که در انقلاب اسلامی ایران به وجود نیامده است بلکه در این نظام سازماندهی شده است.

آیت‌الله سعیدی با اشاره به اینکه مسجد باید به هویت اصلی خود برسد، گفت: امیدواریم با توجه به ضوابط و قوانین بتوانیم مسجد را به جایگاه اصلی آن برسانیم و بهره‌برداری‌ها و کاربردهای لازم را رقم بزنیم.(p1)