به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها، امروز برای مردم شهر کریمه اهل بیت(س) کمتر از روزهای محرم و صفر نیست، وقتی که در این روز از اکرام خواهر امام رضا علیه‌السلام در شهر قم سخن به میان آورده می‌شود، برای مردم با وفای این شهر، یاد بانوی دیگری زنده می‌شود که او نیز دختر، خواهر و عمه امام بود اما در شام او را چگونه اکرام کردند؟.

زمانی که دختر حضرت موسی بن‌جعفر علیه‌السلام به شهر قم رسید، مردم دامن‌های خود را پر از «گل» کردند و بر سر بانو ریختند، بزرگان این شهر به استقبال آمدند و با تکریم و احترام حضرت را در میان منازل خود سکونت و خانه بیت‌النور کنونی را به محل عبادت ایشان اختصاص دادند، بر اساس برخی از نقل‌ها اجازه ندادند حتی نامحرمان از جلوی درب خانه ایشان عبور کنند.

همانطور که مردم شهر مقدس قم در ۱۷ روز اقامت حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها در این شهر، او را به صورت ویژه اکرام کردند بعد از رحلت نیز نسبت به بارگاه ایشان عنایتی خاص داشتند و از برکت همین بارگاه توانستند قم را به پایگاهی برای ترویج مذهب تشیع و دین اسلام تبدیل کنند.

مردم قم در طول تاریخ به مردمانی قدرشناس شناخته می‌شدند و با این روحیه خود بارها به اثبات رسانده‌اند که حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها دیگر در این شهر همسایه نیست بلکه صاحب‌خانه است و امروز نیز این مردم در عزای صاحب خانه خود مشکی‌پوش شدند و برای بانوی کریمه اهل بیت(س) به سوگ نشستند.

از شب گذشته غصه و ماتم هوای شهر قم را فرا گرفته و نسیم عزای فاطمی در هر نقطه‌ای از این شهر به مشام می‌رسد، در و دیوار این شهر نیز دیگر رنگ متفاوتی به خود گرفته و همه و همه در کنار یکدیگر یک صدا ندای «آجرک‌الله یا بقیه‌الله» را سر می‌دهند.

هر چند مصیبت حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها با مصیبت‌های غم‌انگیز کربلا به هیچ عنوان قابل مقایسه نیست اما امروز نیز مردم با وفای شهر مقدس قم به یاد مصیبت کربلا در تلاطم بوده و نوای تپل و زنجیر دسته‌جات عزاداری آنها همانند روز عاشورا در سراسر شهر به گوش می‌رسد.

از بامداد شب گذشته شیعیان و محبان اهل بیت(ع) از سراسر نقاط ایران اسلامی و برخی از کشورهای همسایه به حرم اهل بیت(ع) آمده و هم‌نوا با مردم این شهر در حرم مطهر بانوی کریمه رحلت حضرت را به امام زمان خود تسلیت می‌گویند و برای سلامتی و فرج ایشان دعا می‌کنند.(g2)

یاسر ولیا بیدگلی