به گزارش پایگاه خبری آستان حضرت معصومه سلام‌الله علیها، محسن بهشتی در دیدار با آیت‌الله سیدمحمد سعیدی تولیت آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) و نماینده ولی‌فقیه در استان اقم که در سالن محراب شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر انجام شد، طی سخنانی اظهار کرد: در طرح تفصیلی در نظر گرفته شده که از مقابل ایستگاه راه آهن تا پل آهنچی خیابانی بازگشایی شود تا مسافرین از بافت فرسوده عبور نکنند؛ اما بدلیل اینکه ارتباط مستقیم با حرم نداشته، سیاست جداگانه با محوریت جذب سرمایه‌گذار خصوصی برای آن در نظر گرفته شده است.
وی با بیان اینکه گسترش حرم جدا از طرح باز آفرینی بافت قدیمی شهری است، تصریح کرد: با این وجود تمام پروژه‌های حرم مطهر در زمان مدیریت افراد مختلف ادامه‌دار است چراکه همگی با اسناد بالادستی یعنی طرح جامع حرم و طرح تفصیلی هم‌خوانی دارد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قم افزود: بودجه شهرداری دو هزار میلیارد است که هزار ۶۰۰ میلیارد آن اختصاص به فعالیت‌های عمرانی دارد و ما به اعتبارات شهرداری نیز نیاز داریم.
وی اظهار کرد: عمده پروژه‌های حرم مطهر دو ساله به اتمام می‌رسد و فقط پروژه ضلع شرقی حرم مدت بیشتری زمان می‌برد و افق عمرانی حرم، افقی ۵۰ ساله است.
بهشتی عنوان کرد: امیدواریم کارگروه عمرانی که طرح جامع حرم را دنبال می‌کرد دوباره تشکیل شود تا هم زمینه فکری برای مجموعه باشد و هم خادمانی که تمایل دارند از تخصص شان در خدمت به حرم استفاده شود.
وی در پایان تاکید کرد: برای محقق شدن اهداف مورد نظر، مجموعه‌های مختلف استان قم باید هم صدا و هم جهت باشیم.