دیگر این روزها هر کودکی هم درک میکند که وقتی دهان دشمنان تا بن دندان مسلح کشور عزیزمان ایران آب می افتد یعنی فتنه ای در راه است. از اظهار نظرهای شخصیتهای هر دولت اهریمنی گرفته تا ذوق زدگی شبکه های ماهواره ای تا نامه ها و اظهار نظرهای کودکانه فتنه گران داخلی و آغاز بازی خوردن های برخی مردم عوام و بازی دادن های زیرکانه برخی خواص!
اینها همه بوی آشوب میدهد! و دشمنان ما خیلی امید دارند بعد از تحریمهای سنگین اقتصادی و بعد از اظهار ضعف از جانب برخی مسئولین و با وجود فشارهای معیشتی روی مردم این بار از این در وارد شوند و انقلاب اسلامی ما را به آشوب و بی نظمی و در نهایت به جنگ داخلی بکشانند. خیلی امید دارند که النصره و داعش ایرانی درست کنند. خیلی امید دارند به این که توپخانه را روشن کنند و بی بصیرتهای داخلی حتی با نیت قربت الی الله آتش را به روی همدیگر بکشند! به قول مقام معظم رهبری « شما اگر ندانی دشمن کدام طرف است، دوست کدام طرف است، توپخانه را که روشن کردی، به جای اینکه به دشمن بخورد، به دوست می‌خورد؛ بصیرت برای این است! ۱۹/۱۰/۱۳۹۵» آری این روز ها دوباره دشمن دهانش آب افتاده و برای ایران دندان تیز کرده است. اگر امروز بر دهانش نکوبیم هر روز دهان گشاد تر شده و بیشتر یاوه گویی میکند.
حالا این ما هستیم و فتنه ای که هنوز در نطفه است!
بعضی از ما خواص این جامعه هستیم. خواصی که میتوانند نقش مالک اشتر را در فتنه ها بازی کنند که در خط مقدم نبرد با دشمنان ولی خدا، هم معاویه را خوب شناخته بود و هم عمرعاص را… یا در نقش عمار که از مِیمنه تا میسره در قلب لشکر امیر المومنین روشن گری میکرد و نمیگذاشت فتنه در سپاه حضرت رخنه کند، یا نه! نقش ابو موسی اشعری را داشته باشیم که ساده لوحانه در مذاکره ای کوتاه گول خورد و باعث شد جغرافیای عظیم جهان اسلام که پس از بیست و پنج سال غم بار تازه به صاحب اصلی خود امیرالمومنین رو کرده بود، از تحت لوای وصی بر حق رسول الله گرفته شود و به دست دشمن آل الله معاویه بن ابوسفیان برسد!
بعضی از ما نیز عوام جامعه هستیم. عوامی چون جون، غلام سیاه ساده حضرت اباعبدالله یا وهب، آن چوپان نصرانی… که میتوانیم در قامت هفتاد و دو تن یار راستین سید الشهدا چشمانمان را روی تمام ثروتها و مکنتهای دشمنان ببندیم و جان بر کف و آماده، تنها گوش به فرمان آن ابر مردی باشیم که دنیا روی حرفهایش حساب میکند و ابرقدرتهای ظالم از درایت او کلافه شده اند! یا میتوانیم در قامت آن دسته از سپاهیان امیر المومنین ظاهر شویم که با دیدن قرآن روی نیزه، قرآن ناطق را تنها و مظلوم رها کردند و بعد هم خوارج شدند و علی بن ابی طالب را قربه الی الله کشتند!
هربار که روباه های خبیث دنیا نقشه هایشان نقش بر آب میشود و با بصیرت مردم و حرکتی انقلابی، پوزشان به خاک مالیده می‌شود، مدتی طول می‌کشد تا نقشه ای جدید بکشند و حرکتی جدید به راه بیاندازند. اما در مسیر تخریب انقلاب هیچ گاه از حرکت نمی ایستند، در این میان کاری که ما لازم است بکنیم این است که به قول فرمایش مقام معظم رهبری: «آن‌قدر بصیرت پیدا کنیم که هر حرکتی که دشمن انجام می‌دهد، بفهمیم که هدفش چیست ۱۹/۱۰/۱۳۹۵»
و اکنون هر کدام از ما در هر جایگاهی که هستیم لازم است چشمانمان را باز کنیم. به قول فرمایش مقام معظم رهبری: « بصیرت این است که شما بدانید با چه کسی طرفید، بدانید که او درباره‌ی شما چه فکری دارد، بدانید! که اگر چشم خودتان را بستید و فکر نکردید، ضربه خواهید خورد! ۲۶/۰۸/۱۳۹۵»
این دشمنان شرشان هر بار کم می‌شود اما تمام نمی‌شود، حالا امروز این ما هستیم و این فتنه هایی که البته هر روز تاریخ بر علیهمان بوده و خواهد بود. اگر حواسمان جمع باشد و چشممان باز باشد می‌توانیم نگذاریم بالا بگیرد و پیش از آن که دشمن کاری از پیش ببرد و لطمه ای بزند می‌توانیم فتنه ها را در نطفه خفه کنیم. در فضای امروز، رسالت سنگین تری بر دوشمان است چرا که بسیاراند حرفهای حتی به ظاهر درستی که اراده باطل از آن شده است (امیر المومنین علیه السلام : كَلِمَةُ حَقٍّ يُرَادُ بِهَا بَاطِلٌ خطبه ۴۰ نهج البلاغه) و تشخیص اراده دشمن کار آسانی نیست. نکند قربه الی الله به خودمان و دینمان و مملکتمان لطمه بزنیم!
منصور مقدمی