به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها، ابراهیم اسلام‌پناه با اشاره به فرارسیدن ۱۵ دی‌ماه به‌عنوان سالروز تشکیل هسته‌های گزینش نظام اسلامی به‌فرمان امام خمینی(ره) و آغاز هفته گزینش اظهار کرد: این مناسبت را به افرادی که در بخش های مختلف گزینش آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) در حال فعالیت هستند تبریک می‌گویم.
وی از به‌کارگیری و جذب کارکنان شایسته و اصلح برای خدمت‌رسانی به زائران حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها به‌عنوان یکی از اهداف معاونت امور گزینش این آستان مقدس نام برد و تصریح کرد: مبنای گزینش در این مجموعه، سند جامع گزینشی برگرفته از قوانین و مقررات هیئت عالی گزینش کشور است که به شکلی هم‌سو با اهداف آستان مقدس تدوین‌شده و به تائید تولیت محترم رسیده است.
معاون امور گزینش آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها خاطرنشان کرد:‌ در راستای تحقق اهداف موردنظر در حوزه گزینش از افراد با تخصص و باتجربه در امور مختلف مصاحبه، تحقیق، ارزیابی و صدور رأی استفاده می‌شود.
وی با تأکید بر اینکه آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) از جایگاهی معنوی و خاص برخوردار است، گفت: در فرآیند گزینش، پرونده‌های افراد تشکیل و استعلام‌های موردنیاز از دستگاه‌های ذی‌ربط دنبال و بعدازآن تحقیقات، مصاحبه، ارزیابی لازم صورت گرفته و در نهایت منجر به صدور رأی می‌شود.
وی افزود: خوشحالیم با تلاش همکاران تاکنون موفق به جذب و گزینش چند هزار خادم افتخاری شده‌ایم که با عشق و علاقه‌مندی برای خدمت به آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(ع) ثبت‌نام کرده‌اند.
وی بابیان اینکه هیئت مرکزی، هسته گزینش و شورای نظر دهی و ارزیابی در آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها برابر ضوابط ابلاغ شده انجام‌وظیفه می‌کنند، گفت: هسته گزینش آستان مقدس توانسته ارتباط نزدیکی با هسته‌های گزینش سازمان‌ها و نهادهای دولتی و غیردولتی برقرار و از ظرفیت تجربه و گزینش آستان‌های مقدس دیگر نیز استفاده کند.
معاون گزینش آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) از برگزاری جلسات هم‌اندیشی و هم‌افزایی مسئولان هسته‌های گزینش به‌منظور استفاده از تجربیات متقابل یادکرد و گفت: شرکت در کلاس‌های آموزشی و تشکیل جلسات کارگاهی به‌صورت فصلی تا کنون با توجه به نیاز همکاران بیش از ۳۰ جلسه تشکیل شده است.
وی شناسایی استعدادهای خادمان افتخاری و به‌کارگیری آن‌ها در بخش‌های موردنیاز آستان مقدس را یکی از اقدامات معاونت امور گزینش برشمرد و افزود: به دنبال به‌کارگیری افراد متخصص در بخش‌های موردنیاز آستان به‌صورت افتخاری هستیم.
اسلام‌پناه با تأکید بر اینکه با اهتمام بخش گزینش به‌صورت افتخاری از افراد مجرب دستگاه‌های دیگر نیز در برخی از بخش‌های آستان مقدس استفاده می‌شود، عنوان کرد: در مناسبت‌های مختلف دیدار با علما و مراجع را دنبال کرده و از نقطه نظرات آن‌ها در راستای اهداف گزینش استفاده می‌کنیم.
وی با اشاره به اینکه طرح عضو یابی برای استفاده از ظرفیت متخصصان و افراد توانمند در آستان مقدس در حال پیگیری شدن است، مطرح کرد: معاونت گزینش در دو بخش خواهران و برادران به‌صورت جداگانه فعالیت‌های خود را دنبال می‌کند که هرکدام از این بخش‌ها دارای واحدهای تحقیق، مصاحبه و ارزیابی هستند.
معاون امور گزینش آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) ادامه داد: نزدیک به چهار هزار خادم افتخاری داوطلب طی یک سال اخیر برای واحد دربانی حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها معرفی‌شده‌اند که تاکنون گزینش دو هزار نفر آن‌ها انجام‌شده و همچنان روند گزینش افراد باقیمانده در حال پیگیری است.
اسلام‌پناه با تأکید بر اینکه برای انجام مصاحبه با توجه به ویژگی داوطلب‌ها از مصاحبه‌گران متخصص و مرتبط استفاده می‌کنیم، گفت: به‌تناسب افراد و تخصص آن‌ها از مصاحبه‌گرهای موردنیاز استفاده می‌شود تا حق فردی ضایع نشود و همچنین سطح گزینش افراد در بخش‌های افتخاری، رسمی، پروژه‌ای و برنامه‌ای متفاوت است.(m2)