به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها، حجت‌الاسلام‌والمسلمین رنجبر امشب در جمع زائران آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) در شبستان امام خمینی(ره) با اشاره به اینکه فرمایشات ائمه اطهار(ع) برای مؤمنان همانند بارش باران بهاری است، عنوان کرد: این سخنان سبب رشد و تعالی انسان می‌شود اما برخی افراد همانند سنگ هستند به همین علت سخنان اولیای الهی برای آن‌ها هیچ کاربردی ندارد.

وی با تأکید بر اینکه عملکرد درست انسان را به سمت خداوند متعال نزدیک‌تر می‌کند، اضافه کرد: اگر عملکردی اشتباه داشته باشیم نه‌تنها به سرچشمه خوبی‌ها نزدیک نمی‌شویم بلکه از این سرچشمه دورتر و به سمت رذایل و مشکلات نزدیک‌تر می‌شویم.

سخنران آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) از عملکرد برخی از فتنه‌گران در کشور یادکرد و گفت: هرچند ظاهر این فتنه‌ها قهرآمیز بود اما در دل آن‌ها لطف‌های مختلفی نیز وجود داشت چراکه با این رخدادهای اخیر علاقه مردم به رهبری در راهپیمایی‌های باشکوه باری دیگر برای همگان به اثبات رسید و اگر این ایمان و عقیده به‌صورت مستمر دنبال نشود نظام اسلامی نمی‌تواند برابر دنیا ایستادگی کند.

وی رخدادهای اخیر را تلنگری برای مسئولان دانست و مطرح کرد:‌این افراد باید بدانند که هر آنچه دارند از مردم دارند به همین علت اکنون‌که در جایگاه مسئولیت قرارگرفته باید نسبت به رفع مشکلات مردم تلاش کنند؛ بسیاری از مسئولان متوجه شدند که مردم ریشه‌های آن‌ها هستند و باید مراقب این ریشه‌ها باشند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رنجبر بابیان اینکه همگان باید قدردان نعمت ولایت‌فقیه باشیم، عنوان کرد: ایشان با رهنمودهای خود کشور را از توطئه‌ها و تهدیدهای مختلف در امان نگه‌داشته‌اند و تلاش می‌کنند تا با حمایت مردم زمینه‌های ظهر امام زمان(عج) را فراهم آورند.

وی با اشاره به فرازهایی از کتاب صحیفه سجادیه مطرح کرد: این کتاب دارای تعابیر عرفانی و عمیقی است که این تعابیر نگاه افراد را به دنیای پیرامون آن‌ها تغییر می‌دهد؛ بسیاری از بزرگان دینی با استفاده از صحیفه سجادیه توانسته به توفیق‌های والایی برسند.

این کارشناس مسائل دینی با تأکید بر اینکه خداوند متعال با روش‌های مختلف افراد را موردسنجش و آزمون قرار می‌دهد، اظهار کرد: فردی که به ایمان واقعی رسیده باشد هرگز با مشکلی روبرو نمی‌شود و در مراحل مختلف می‌تواند آزمون‌های الهی را با موفقیت سپری کند.(p1)