به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها، حجت‌الاسلام‌والمسلمین نظری منفرد در مراسم گرامیداشت جان‌باختگان حادثه کشتی نفت‌کش سانچی که در حرم بانوی کرامت برگزار شد، گفت: مرگ واقعیت انکارناپذیری در زندگی انسان‌ها است و تمامی بشریت در این دنیا ماندنی نیستند و همگی مسافر و رهگذر می‌باشند.

وی افزود: بر طبق روایت انسان‌هایی در آتش بسوزند و یا در آب غرق شوند و جان خود را از دست بدهند در حکم شهید هستند و این عزیزان هم در حال خدمت به وطن خود و هم در حال مأموریت بوده و هم در آتش سوختند و درنهایت هم در آب غرق شدند و ان‌شاءالله همگی با شهدا هم‌نشین شوند و از خداوند متعال خواهانیم که آن‌ها را غریق رحمت خود بگرداند.

سخنران مراسم گرامیداشت جان‌باختگان حادثه کشتی نفت‌کش افزود: در این دنیا چند صباحی به انسان مهلت داده می‌شود تا خود را برای دنیای باقی آماده نماید و تنها سرمایه‌ای که در دنیای باقی خریدار دارد عمل صالح است.

حجت‌الاسلام نظری منفرد خاطرنشان کرد: انسان در سرنوشت خود آزاد است و می‌تواند هم مسیر هدایت و هم مسیر ضلالت را انتخاب کند اما خداوند انسان‌ها را از تبعیت از شیطان بر حذر داشته است.

وی در ادامه گفت: انسان زمان مرگ را نمی‌داند و این عزیزانی که در کشتی نفت‌کش بودند، خودشان هم نمی‌دانستند چنین سرنوشتی خواهند داشت و به امید بازگشت به وطن راهی مأموریت شدند.

سخنران حرم بانوی کرامت تأکید کرد: مروری بر حوادث تلخ امسال در ایران اعم از زلزله اخیر، حادثه پلاسکو، سیل آذربایجان، تلفات جاده‌ای شهریورماه و… همگی بر عبرت گیری انسان‌ها تأکید دارد و باید این حوادث مایه عبرت شوند و انسان خودش را برای سفر آخرت مجهز کند.

وی افزود: عمر سرمایه‌ای است که فقط یک‌مرتبه به انسان از سوی خداوند عطا می‌شود و باید تمام تلاش انسان معطوف به استفاده بهینه از این عمر شود.

حجت‌الاسلام نظری منفرد در پایان خاطرنشان کرد: این عزیزان در حال مأموریت و در حال خدمت به کشور عزیز ایران اسلامی بودند و مردم کشور هم همگی متأثر و متأسف بودند و نگران این عزیزان بودند و از همان ابتدای حادثه پیگیر ماجرا بوده و این نشان می‌دهد که مردم هم ایرانی و هم ایران را دوست دارند و به همدیگر علاقه دارند و هر برکتی که هم باشد در همین اتحاد، هماهنگی، محبت‌ها می‌باشد.(p1)