به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، حجت‌الاسلام و المسلمین سید مهدی میرباقری شب هشتم محرم طی سخنانی در حرم بانوی کرامت اظهار کرد: یکی از صفاتی که در کربلا به ظهور و به نقطه اوج رسیده مقام رضا است با اینکه مصیبت سید الشهداء بسیار سخت و عظیم بود.

وی با اینکه در مصیبت کربلا تمام آسمان‌ها و زمین‌ها و ملائکه و آنچه در بین آسمان و زمین بود گریستند خاطرنشان کرد: اشک بر مصیبت امام حسین علیه‌السلام باعث غفران ذنوب می‌شود و آتش شعله‌های جهنم را خاموش می‌کند.

استاد حوزه علمیه با تبیین برکات اشک بر سید الشهداء افزود: پاک شدن و خروج از آتش جهنم و بهره‌مندی از شفاعت اهل‌بیت(ع) تنها بخشی از این برکات است و گریه بر حضرت همانند توبه حقیقی است که آلودگی‌ها را از بین می‌برد و انسان را به وادی طهارت وارد و حیات نفس و طهارت قلب به دنبال دارد.

میرباقری با بیان اینکه بر مصائب امام حسین علیه‌السلام رسول خدا نیز گریسته‌اند تأکید کرد: نبی خدا در دفعات متعددی با صدای بلند گریستند و حضرت علی علیه‌السلام  و دیگر اهل‌بیت(ع) نیز در این مصیبت اشک ریخته‌اند که نشان‌دهنده بزرگی مصیبت است.

عضو مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: اشک و گریه بر مصائب سید الشهداء را خداوند دوست دارد به همین خاطر تمام اولیاء الهی بر این مصیبت اشک ریخته‌اند.

وی افزود: مناجات امام حسین علیه‌السلام در لحظات آخر شهادت نشان‌دهنده مقام رضای حضرت است چراکه حضرت خود را در مقام ضیافت الهی مشاهده می‌نمود و خود را غرق در نور الهی می‌دید چراکه انتهای وجود انسان مقام رضا است.

سخنران حرم بانوی کرامت در ادامه گفت: راضی بودن به کار خدا غیر از صبر کردن است چراکه راضی بودن باعث لذت بردن از امورات و تدبیرات خداوند است و این خیلی سخت و یک مقام عجیب و عظیمی است.

رئیس فرهنگستان علوم اسلامی خاطرنشان کرد: اهل‌بیت(ع) هر آنچه خداوند دوست داشته باشند دوست دارند و راضی به تدبیرات خداوند هستند حتی اگر این امور اعظم مصائب مثل واقعه کربلا باشد چراکه با عاشورا عصر ظهور تأمین می‌شود و این مزد امام حسین علیه‌السلام در قبال مقام رضایت است.

وی افزود: امام حسین علیه‌السلام در متن این بلای عظیم در کمال آرامش بودند درحالی‌که این امتحان الهی در عاشورا بسیار سخت و عظیم بود که بخشی از این ابعاد سختی در روایت بیان‌شده است به‌گونه‌ای که هر چه این امتحان به ظهر عاشورا نزدیک‌تر می‌شد سخت‌تر اما چهره سید الشهداء بانشاط‌تر می‌شد.

میرباقری افزود: اگر این بلای عاشورا را بر عهده تمام انبیاء الهی به غیر رسول خدا بگذارند همه زمین‌گیر خواهند شد و این بلای عظیم را امام حسین علیه‌السلام بر دوش گرفتند و با مقام رضا به سرانجام رساندند.

وی تأکید کرد: باطن بلای کربلا ضیافت الهی و ظاهرش یک مصیبت عظیم است که اهل‌بیت(ع) بر این مصیبت گریسته‌اند و این مصیبت و ریختن اشک یک فتح الفتوح و بابی برای سالکان الی الله بازنموده است.