به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها، آیت‌الله سید محمدجواد علوی بروجردی عصر امروز در دیدار با هادی محمودنژاد معاون اجرایی آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) که در دفتر این استاد حوزه علمیه قم انجام شد، با اشاره به اینکه خدمت‌رسانی به زائران حرم حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها یک توفیق الهی مشترک میان آستان مقدس و مسجد اعظم است، اظهار کرد: تفاوتی میان آستان مقدس و مسجد اعظم نیست چراکه هر دو مجموعه اهداف مشخصی را دنبال می‌کنند.

وی از برگزاری دروس مراجع تقلید در مسجد اعظم یادکرد و افزود: هرچند این مسجد یک جایگاه دینی، علمی و معنوی خاصی دارد اما قرار داشتن در کنار بارگاه کریمه اهل‌بیت(س) ارزش و جایگاه این مسجد را چندین برابر کرده است.

تولیت مسجد اعظم بابیان اینکه تاکنون همکاری‌ها و هماهنگی‌های مطلوبی میان آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) و مسجد اعظم انجام‌شده است، مطرح کرد: این همکاری‌ها و هماهنگی‌ها باید با برگزاری جلسات مستمر دوطرفه توسعه یابد تا بتوانیم خدمات گسترده‌تری را به زائران ارائه دهیم.

وی با تأکید بر اینکه مسجد اعظم به‌عنوان یک مکان وقفی خطوط قرمز مشخصی دارد، تصریح کرد: باید حدود وقفی و موقوفی این مسجد حفظ شود تا بتوانیم به نتایج موردنظر برسیم.

آیت‌الله علوی بروجردی گفت: مسجد اعظم مرکز حوزه، یکی از بیوت آستان مقدس و تریبون رسمی نظام اسلامی است به همین علت موظف هستیم به ابعاد مختلف در این مسجد توجه داشته باشیم.(p1)