استاد صالح قاسمی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، با اشاره به اینکه ارتقای کیفیت بهداشت و افزایش طول عمر زنان از ادعای‌های دروغین سازمان‌های بین‌المللی مانند سازمان بهداشت جهانی در کشورهای درحال‌توسعه و ایران برای کاهش فرزندآوری و مقابله با افزایش نرخ باروی است، گفت: این سازمان‌های بین‌المللی در حقیقت ابزار دست استکبار برای رسیدن به اهداف خاص بوده و سقط‌جنین را به بهانه افزایش کیفیت باروری سالم و کاهش فرزندآوری را به بهانه افزایش سلامت و طول عمر زنان دنبال می‌کنند که این موارد از اهداف شوم استکبار برای کاهش جمعیت جوامع اسلامی و تحت سیطره قرار دادن این کشورهاست.

وی افزود: با کاهش جمعیت، خطر پیری جمعیت و نبود نیروی فعال جوان مهم‌ترین تهدید از درون برای کشورها بوده و به این ترتیب استکبار با کم‌ترین هزینه می‌تواند به اهداف سلطه‌گرایانه و استکباری خود در جوامع اسلامی و کشورهای درحال‌توسعه دست یابد.

دبیر مرکز مطالعات راهبردی جمعیت خاطرنشان کرد: این مطلب را به‌وضوح اندیشمندان و دولت‌مردان کشورهای اروپایی و آمریکایی در آثار و نوشته‌های خود بیان کرده‌اند و برای نمونه ژاک کووستو، بوم‌شناس و محقق سرشناس فرانسوی در مصاحبه با مجله «یونسکو کوریر» درباره لزوم مدیریت دوگانه جمعیت جهان می‌گوید «خیلی بد است که مجبوریم این را بگوییم، اما جمعیت مفید دنیا باید تثبیت شود و برای این منظور، باید روزی ۳۵۰ هزار نفر از جمعیت غیرمفید جهان را به روش جنگ، بیماری‌های اپیدمیک و حملات بیولوژیک حذف کنیم.» که حمایت از سیاست آزادانه سقط‌جنین در کشورهای درحال‌توسعه و متهم کردن ایران به نقض آزادی حقوق زن در همین راستاست.

وی ادامه داد: موضوع اصلاح‌نژاد و اینکه باید قوم برتر و قوی‌تر یعنی همان سرمایه‌داران آمریکایی و اروپایی و به‌عبارت‌دیگر سران استکبار بر جهان سلطه داشته باشند نیز در همین راستا بوده و تئودور روزولت، رییس‌جمهور اسبق آمریکا در ژانویه ۱۹۱۳ طی نامه‌ای به چارلز داونپورت، بیولوژیست برجسته آمریکایی و طراح ایدئولوژی اصلاح‌نژاد انسانی می‎نویسد «من به‎شدت علاقمندم که انسان‎های غیرمفید و نادرست به طور کامل از زادوولد منع شوند. افراد کم‎عقل و پلید جهان باید عقیم شوند تا نتوانند از خود فرزندی بر جای بگذارند. باید روی زاد و ولد افراد و جوامع مطلوب و مفید جهانی تمرکز کرد. هر کشاورزی که اجازه زاد و ولد به همه دام‎های خود نمی‎دهد. مشکل بزرگ جامعه جهانی و تمدن ما این است که بتواند امکان افزایش افراد با ارزش در مقابل عناصر کم‎ارزش و مضر در جمعیت جهان را تأمین کند».

سریع‌ترین کاهش نرخ باروری در تاریخ بشریت

دبیر مرکز مطالعات راهبردی جمعیت تصریح کرد: متأسفانه کاهش نرخ باوری در کشورهای اسلامی، آفریقایی و آسیایی نشان می‌دهد که آمریکا در این هدف خود عملکرد موفقی داشته است به‌گونه‌ای که پروفسور «نیکولاس اِبِرشتات» از محققان برجسته « American Enterprise Institute – AEI»با استفاده از داده‌های آماری به‌دست‌آمده از جمعیت ۴۹ کشور و محدوده‌های جغرافیایی دارای اکثریت مسلمان، در مقاله‌ای با عنوان «کاهش نرخ باروری در جهان اسلام؛ تغییری فاحش که در کمال تعجب کسی متوجه آن نشده است» می‌نویسد «به‌طور میانگین نرخ باروری در دنیای اسلام حداقل ۴۴ درصد کاهش‌یافته است، درحالی‌که آمار کاهش نرخ باروری در کل جهان ۳۲ درصد بوده و همچنین بیشترین نرخ کاهش باروری در سه دهه گذشته ۷۰ درصد به ثبت رسیده است».

وی افزود: این محقق فرانسوی درباره وضعیت ایران در ادامه مقاله خود درباره آنچه‌که در ایران به وقوع پیوسته تصریح می‌کند «کاهش نرخ باروری در ایران طی ۳۰ سال گذشته حیرت‌انگیز و معادل ۷۰ درصد بوده که این میزان یکی از سریع‌ترین و چشم‌گیرترین آمارهای کاهش نرخ باروری در تاریخ بشریت است».

عدالت جنسیتی و سیاست کاهش جمعیت دو روی یک سکه

قاسمی با تأکید بر اینکه عدالت جنسیتی و سیاست کاهش جمعیت دو روی یک سکه هستند، ادامه داد: در دهه‌های گذشته نهادهای بین‌المللی مانند «UNDP ،UNFPA وWHO» معایب افزایش جمعیت را در قالب کلیدواژه‌هایی مثل «افزایش بی‌رویه‌ی جمعیت»، «بمب زادآوری»، «ظرفیت اکولوژیک» و «فقر و گرسنگی زودهنگام» در برنامه‌های خود به کشورهای درحال‌توسعه ارائه می‌دادند؛ این برنامه‌ها درحالی در کشورهای درحال‌توسعه اجرا شد که کشوری مانند آمریکا به‌هیچ‌وجه از افزایش جمعیت خود جلوگیری نکرد.

وی افزود: همچنین پس از چند دهه کنترل جمعیت شدید و پدیدارشدن معایب آن، در کشورهای درحال‌توسعه‌ای مثل ایران، بنگلادش، کره جنوبی و چین، که موجب بروز پیری جمعیت و کاهش منابع انسانی آنان شد، این کشورها در سیاست‌های جمعیتی خود شروع به تجدیدنظر کردند؛ بنابراین نهادهای فعال در زمینه ترویج سیاست‌های کاهش جمعیتی دیگر نمی‌توانستند رویکرد سابق خود را دنبال کنند.

استاد برجسته حوزه و دانشگاه تصریح کرد: بنابراین تکیه بر گفتمان «جمعیت بد است» جواب نمی‌دهد؛ از این‌رو گفتمان جدیدی با عنوان حق زنان برای اشتغال در بیرون از خانه» مطرح و پیگیری شد که در این گفتمان جدید، زنان به‌عنوان نیمی از نیروی انسانی بالقوه‌ی کشورهای درحال‌توسعه، برای ورود به بازار کار تشویق می‌شوند تا توسعه رقم بخورد و در همین راستا نهادهای بین‌المللی در سیاست‌های پیشنهادی جدید خود تأکید دارند که کشورهای درحال‌توسعه باید با تأخیر ازدواج دختران و افزایش سهم زنان در بازار کار، به‌سوی توسعه قدم بگذارند که با اجرای چنین سیاست‌هایی جلوگیری از فرزند آوری در خانواده‌ها به صورت طبیعی رقم می‌خورد و  این برنامه اکنون در کشور ایران نیز با کلیدواژه‌ی «عدالت جنسیتی» در حال پیگیری و اجرایی شدن است و در لایحه برنامه ششم نیز ضمن تأکید بر حضور زنان در عرصه اشتغال و بازار از لزوم توجه به عدالت جنسیتی گفته‌شده است.

قاسمی خاطرنشان کرد: باید توجه داشت که سیاست‌های کاهش جمعیت در حقیقت همان‌طور که در گذشته نیز تأکید شده است جنگ جهانی جمعیت علیه اسلام و سایر کشورها به نفع بقای سلطه‌گری جهانی آمریکا بر ملت‌های جهان است و «برتراند راسل» فیلسوف، مورخ و اندیشمند شهیر انگلیسی به عنوان یکی از نظریه‌پردازان طرح‌ها و توطئه‌های کاهش جمعیت جهان، در کتاب «نقش علم در جامعه» می‌نویسد «ما امروز ادعا نمی‌کنیم که کنترل فرزندآوری تنها راه جلوگیری از افزایش جمعیت است؛ تاکنون جنگ و کشتار نیز در این رابطه ناامیدکننده بوده است، اما شاید جنگ‌های باکتریایی و بیولوژیکی مؤثرتر باشد. اگر بتوان در هر نسل، یک‌بار «مرگ سیاه» را گسترش داد، (مرگ سیاه اشاره دارد به اپیدمی طاعون در قرن ۱۴ میلادی که منجر به مرگ حدود ۲۰۰ میلیون انسان شد) آنگاه بازماندگان می‌توانند آزادانه تولیدمثل کنند. بنابراین سه راه برای ثبات جمعیت جهان وجود دارد؛ کاهش بارداری، کشتن نوزادان و مردم با جنگ‌های بسیار مخرب و بدبخت کردن توده‌های مختلف به‌استثنای یک اقلیت قدرتمند».

وی یادآور شد: این تفکرات عمق فاجعه نظریه‌پردازی و برنامه‌ریزی دشمن را برای جهان و کشوری مانند ایران نشان می‌دهد که باید در برابر این توطئه دشمن با افزایش فرزندآوری به تبعیت از سیره و سبک زندگی اهل‌بیت(ع) با دشمن مقابله کرد همانظور که فرزندان حضرت زهرا سلام‌الله علیها و به ویژه امام کاظم علیه‌السلام پدر بزرگوار حضرت معصومه سلام‌الله علیها بیشترین فرزند را داشتند و با داشتن تعداد زیاد فرزندان نه‌فقط دچار فقرنشده و فرزندان صالحی را تربیت کردند؛ بلکه به واسطه این فرزندان که کامل‌ترین آن‌ها حضرت امام رضا علیه‌السلام و حضرت معصومه سلام‌الله علیها هستند نعمت اسلام و علوم اسلامی را برای مسلمانان و شیعیان جهان حفظ کردند و امروز علم به برکت بارگاه‌های نورانی این شخصیت‌ها به سراسر جهان در حال گسترش است.(m2)