به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، همزمان با فصل زمستان و آغاز ثبت‌نام ترم جدید معارفی واحد فرهنگی خواهران آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) هزار و ۵۰۲ معارف‌آموز در ۶ رشته معارفی این واحد ثبت‌نام کرده‌اند.

همچنین، در فصل پاییز هزار و ۴۸۷ نفر در کلاس‌های معارفی آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها حضور داشتند که از این تعداد ۳۵۰ نفر فراگیر آزاد بوده‌اند.

بر اساس این گزارش، در کلاس‌های معارفی فقه و احکام در سه بخش دماء‌ثلاثه، احکام از ابتدا و احکام بانوان در مجموع ۹۷ نفر حضور داشتند.

در رشته علوم قرآن و تفسیر که در فصل پاییز برگزار شد در مجموع ۲۶۰ نفر از خواهران در بخش‌های تفسیر ترتیبی جزءهای ۱۰، ۲، ۱۲، ۱۵، تفسیر موضوعی آیات قیامت، سوره یس و تدبر در قرآن حضور داشته و از معارف تفسیری قرآن کریم بهره‌مند شدند.

همچنین، در رشته کلام و اعتقادات شامل مهدویت‌های (۱)، (۲) و تکمیلی، معنویت رهایی ویژه بزرگسالان و به رنگ خدا نیز ۶۹۵ نفر فراگیر حضور داشته و با مباحث مهدوی و اعتقادات آشنا شدند.

گفتنی است، در فصل پاییز رشته حدیث و علوم حدیث شامل شرح نهج‌البلاغه، شرح نهج‌البلاغه مهدوی ارفع و صحیفه سجادیه با ۱۶۷ نفر فراگیر به کار خود پایان داد.

در رشته اخلاق و تربیت شامل اخلاق در نهج‌البلاغه، اخلاق محمدی، کارگاه وسواس، همسرداری، روابط زوجین، تربیت فرزند، تربیت نوجوان، مادرانه‌ها، مهارت زندگی، آموزش پیش از ازدواج، فضای مجازی، فضای مجازی ویژه نوجوان، طب مقدماتی، طب تکمیلی سطح، طب تکمیلی سطح، چشمه معرفت طب نوجوان و کارگاه هنری نوجوانان نیز ۷۵۶ فراگیر شرکت کردند.

لازم به ذکر است، رشته سیره و سبک زندگی اهل‌بیت(ع) با ۳۰ نفر، دوره ارتقاء سطح مربیان کودک و اساتید با ۸۲ نفر و سبک زندگی اسلامی ویژه اساتید با ۲۲ فراگیر در فضل پاییز خاتمه یافت.

همچنین، در فصل پاییز ۴۵ نوجوان و هزار ۴۴۲ جوان و بزرگسال در کلاس‌های معارفی آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها حضور داشتند.

بر اساس این گزارش، در آزمون‌های برگزار شده در ترم پاییز ۱۵۷ نفر در رشته فقه و احکام، ۱۵۹ نفر در رشته علوم قرآن و تفسیر، ۱۴۹ نفر در رشته کلام و اعتقادات، ۵۶ نفر در رشته علوم حدیث، ۳۹۰ نفر در رشته اخلاق و تربیت و در مجموع ۹۱۱ فراگیر در رشته‌های مختلف شرکت کردند.(t1)