به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، مجیدی امروز در شبستان نجمه خاتون سلام الله علیها آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) با اشاره به این حدیث از امام علی علیه‌السلام که می‌فرمایند: «هرگاه برهنه می‌شوید شیطان با چشم طمع به شما نگاه می‌کند، پس خود را بپوشانید»، گفت: این حدیث نشان‌دهنده اهمیت پوشش برای انسان بوده و بیان می‌کند که نخستین اقدام شیطان برای نفوذ در آدمی و ابتلاء او به گناه از بین بردن پوشش است.

وی افزود: این موضوع در آیات سوره بقره و در ماجرای حضرت آدم علیه‌السلام و حضرت حوا سلام‌الله علیها به هنگام نافرمانی از فرمان خداوند برای نزدیک شدن به درخت ممنوعه ذکر و بیان‌شده که تا حضرت آدم و حضرت حوا علیهم‌السلام به درخت ممنوع نزدیک شدند و از میوه آن تناول کردند، پوشش آن‌ها ریخت.

استاد حوزه علمیه خواهران تصریح کرد: بنابراین برهنگی نماد فرهنگ شیطانی است و شیطان اگر بخواهد امتی را به خطر انحراف مبتلا کند آن امت را برهنه خواهد کرد به همین علت رعایت پوشش برای رسیدن به تمدن متعالی اسلام بر هر مسلمانی لازم و واجب است.

مجیدی پوشش را نماد تمدنی و بی‌نیازی انسان دانست و گفت: انسان با پوشش حریم خود را با دیگران مشخص کرده و به عبارت دیگر با پوشش مناسب مرزهای حیا و عفاف را برای دیگران ترسیم می‌کند و زمانی که حیاء بر روابط یک جامعه حاکم شود، در آن جامعه همه امور در مسیر درست تعالی و پیشرفت قرار می‌گیرد.

وی تصریح کرد: بررسی سرگذشت امت‌های پیشین نشان می‌‍دهد در امت‌هایی که نسبت به حیاء و پوشش بی‌توجه بوده‌اند ناامنی به‌شدت افزایش یافته و زن به‌عنوان مادر و تربیت‌کننده نسل‌ها جایگاه خود را از دست داده است.

مجیدی خاطرنشان کرد: احیای هویت زن در یک جامعه و امت فقط در پناه پوشش کامل ممکن است چراکه به‌دلیل جذابیت‌های زن، اگر مرزهای پوشش و حیاء بر روابط زن و مرد در یک جامعه حاکم نشود قطعا زن ماهیت و هویت خود را از دست داده و به‌عنوان یک کالا در دست مردان مورد مبادله قرار می‌گیرد.(p2)