به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، خانم خراسانی امروز در رواق حضرت خدیجه سلام‌الله علیها حرم مطهر هدف از خلقت آدمی را رسیدن به حیات طیبه دانست و عنوان کرد: در آیه ۹۷ سوره نحل قرآن کریم به حیات طیبه و معیارهای آن اشاره شده است.

وی با اشاره به اینکه حیات طیبه پاسخگوی تمام نیازهای انسان است، اضافه کرد: به حیاتی، حیاتی طیبه گفته می‌شود که در آن برای تمامی نیازهای زندگی انسان از جمله نیازهای مادی، معنوی، روحی و جسمی برنامه منظم و مشخصی وجود داشته باشد و به این ترتیب می‌توان اسلام را همان دینی دانست که انسان را به حیات طیبه می‌رساند.

این استاد حوزه علمیه خواهران بابیان اینکه ولایت‌مداری مهم‌ترین رکن حیات طیبه است، گفت: امام علی علیه‌السلام در نهج‌البلاغه ولایت‌مداری، کسب رزق حلال و قناعت را از مهم‌ترین ارکان حیات طیبه عنوان کرده و می‌فرمانید حرکت در مسیر ولایت زمینه تحقق تمامی این ارکان را در زندگی انسان فراهم می‌کند.

خراسانی با تأکید بر اینکه حیات طیبه تنها مختص انبیای و اولیاء الهی نبوده و تمامی انسان‌ها می‌توانند حیات طیبه‌ای را داشته باشند، افزود: حیات طیبه در اطاعت از خدا و ولی او خلاصه می‌شود بنابراین هر کس که مطیع خدا، رسول خدا(ص) و اوصیای ایشان باشد حیاتش، حیات طیبه است.

وی انجام عمل صالح و اجابت دعوت رسول خدا(ص) را از شاخصه‌های قرآنی حیات طیبه برشمرد و مطرح کرد: در آیه ۱۱۲ سوره انعام و آیه ۲۴ سوره انفال این دو شاخصه به‌عنوان شاخصه‌های حیات طیبه بیان شده است.

استاد حوزه علمیه خواهران با اشاره به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در زمینه حیات طیبه تصریح کرد: بر اساس سیره ائمه معصوم(ع) و بزرگان دین، انقلاب اسلامی که در سال ۵۷ به پیروزی رسید مهم‌ترین بستر برای تحقق حیات طیبه است چراکه اگر حاکمیت و حکومت اسلامی نباشد به‌صورت قطعی رسیدن به حیات طیبه ممکن نیست و نظام اسلامی مهم‌ترین شاخصه رسیدن به حیات طیبه است.(p2)