به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مسعود عالی شب گذشته در  یادواره خادمان شهید حرم کریمه اهل‌بیت(س) که در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر برگزار شد، با اشاره به آسیب‌هایی که در آخر‌الزمان بر مومنان چیره می‌شود، اظهار کرد: در روایاتی که از اهل‌بیت‌(ع) بیان‌شده آسیب‌های فرهنگی یکی از معضلات آخرالزمانی است.

وی به برخی از نشانه‌های آخرالزمان اشاره کرد و افزود: در آخرالزمان نقش‌هایی که به عهده افراد گذاشته شده است تغییر و ارزش‌ها سقوط می‌کند، همچنین مردم امر به معروف و نهی از منکر را ترک می‌کنند.

این استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه جنگ اصلی در دوران آخرالزمان جنگ نظامی نیست، گفت: در آخرالزمان جنگ نظامی به پایان نمی‌رسد اما جنگ اصلی جنگ نرم و مبارزه در عرصه‌های سیاسی، فرهنگی و اقتصادی خواهد بود.

وی تأکید کرد: دجال یکی از پدیده‌هایی است که در روایات اهل تسنن و تشیع عنوان‌شده که از جمله نشانه‌های آن خوردن غذا به اندازه کوه است،  علما در کتب‌های خود بیان کرده‌اند که دجال انسان نبوده بلکه ماهیت دیگری دارد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عالی ادامه داد: شهید صدر بیان می‌کند که دجال یک جریان فرهنگی فاسدی است که در آخرالزمان در خدمت شیطان قرار می‌گیرد و فقط چشم مادی دارد، همچنین از مادری یهودی به دنیا می‌آید درواقع یعنی یهودیان آن را تولید می‌کنند.

وی عنوان کرد: هالیوود ۸۰ درصد سینماهای دنیا را تامین می‌کند اما از این فیلم‌ها هیچکدام خنثی نبوده و همه آن‌ها دارای پیام‌های مشخصی است.(p2)