به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید حسین مؤمنی امشب بعد از نماز جماعت مغرب و عشاء طی سخنانی در شبستان امام خمینی(ره) با اشاره به نشانه‌های افراد دین‌دار اظهار کرد: فردی پیرو دین است که نسبت به آموزه‌های اسلامی آگاهی و ایمان داشته باشد و در عرصه‌های مختلف زندگی خود از این آموزه‌ها استفاده کند.

وی با تأکید بر اینکه برخی برای نزدیک شدن به غربی‌ها،‌ بی‌حجابی را در جامعه ترویج می‌دهند، اضافه کرد: این افراد جاهل هستند چراکه از مشکلات سبک زندگی غربی‌ها آگاهی ندارند و به‌صورت جاهلانه برای ترویج این سبک تلاش می‌کنند.

این سخنران آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) عمل به آموزه‌های دینی را راهکاری برای رسیدن به سعادت در دنیا و آخرت دانست و تصریح کرد: افراد باایمان به همه آموزه‌های دینی عمل می‌کنند و تفاوتی میان دستورات الهی قائل نمی‌شوند به همین علت همیشه موفق هستند.

وی با تأکید بر اینکه خداوند هیچ‌گاه شفا را در یک امر حرام قرار نمی‌دهد، خاطرنشان کرد: انسان باایمان هیچ‌گاه از خداوند متعال ناامید و غافل نمی‌شود به همین علت با حرکت در مسیر الهی به سمت افعال درست و صحیح هدایت می‌شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مؤمنی یادآور شد: اگر فردی به همه آموزه‌ها و دستورات دینی عمل نمی‌کند نمی‌تواند خود را مؤمن واقعی بداند چراکه مؤمن واقعی میان دستورات الهی تفاوتی قائل نمی‌شود.

وی از جهل به‌عنوان هدایت‌کننده انسان به سمت تباهی یادکرد و گفت: جاهل بودن موجب گناهکار شدن انسان می‌شود به همین علت هر فردی باید به سمت علم و آگاهی حرکت کند تا دچار جهل و نادانی و درنتیجه گمراهی نشود.(P2)