به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حبیب‌الله فرحزاد امشب در مراسم سخنرانی بعد از نماز مغرب و عشاء که در شبستان امام خمینی(ره) حرم کریمه اهل‌بیت(س) برگزار شد، با اشاره به اینکه انسان دارای دو بعد جسم و روح است، اظهار کرد: حقیقت انسان روح و جان اوست چراکه جسم انسان محدود و روح او جاودان و ابدی است.

این استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه خداوند افراد ناامید را دوست ندارد، مطرح کرد: انسان‌ها همواره باید به لطف و رحمت خداوند امید داشته باشند و هیچ زمانی اجازه ندهند که مشکلات آن‌ها را به کفر وادار کند.

وی با اشاره به اینکه انسان‌های فاسد برخلاف میل خداوند رفتار می‌کنند، عنوان کرد: کسانی که در دنیا از امتحان الهی سربلند بیرون نیایند در آن دنیا نیز سرافراز نخواهند بود؛ یأس و ناامیدی در آیات قرآن کریم بسیار نهی و حتی در مواردی از آن به‌عنوان کفر به خداوند یادشده است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین فرحزاد با بیان اینکه انسان ناامید را به‌هیچ‌عنوان نمی‌توان نجات داد، خاطرنشان کرد: انسان باوجود خداوند هیچ زمانی نباید ناامید شود؛ ناامیدی بزرگ‌ترین حیله شیطان برای مردم است چراکه انسان ناامید هیچ انگیزه‌ای در زندگی نداشته و به‌راحتی به وسوسه‌های شیطان تن می‌دهد.

این سخنران آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) با اشاره به اینکه مهم‌ترین پیام حضرت زهرا سلام‌الله علیها صبر بر مشکلات است، تصریح کرد: هرچقدر که پیامبر اکرم(ص) به حضرت زهرا سلام‌الله علیها احترام می‌گذاشتند و با ایشان مهربانی می‌کردند پس از شهادت حضرت، دشمنان امیرالمومنین علیه‌السلام نسبت به حضرت زهرا سلام‌الله علیها خباثت می‌ورزیدند.(p1)