به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، خانم محمدرضایی ظهر امروز در شبستان نجمه خاتون سلام‌الله علیها حرم مطهر حضرت معصومه سلام‌الله علیها بابیان اینکه خداوند جز به عقل بندگی نمی‌شود، گفت: اطاعت از ولایت جز با عنصر عقل ممکن نیست.
استاد حوزه علمیه خواهران با اشاره به آیه‌های ۹۷ و ۹۸ سوره هود، گفت: خداوند درآیات از قرآن کریم علت عذاب شدن همراهان فرعون را تبعیت آن‌ها از فرمان فرعون عنوان کرده و می‌فرماید «ما موسی(ع) را با آیات خود و حجتی روشن به‌سوی فرعون و اشراف فرستادیم اما قوم فرعون، فرمان فرعون را پیروی کردند حال‌آنکه فرمان فرعون رشد یافته نبود».
وی افزود: در اینجا منظور از عدم رشد یافتگی فرمان فرعون این است که فرمان فرعون باعقل و سیره عقلا مخالفت داشت به همین دلیل قومش از نبی خدا اطاعت نکرده و دچار عذاب شدند.
استاد حوزه علمیه خواهران تصریح کرد: بر همین اساس که در روایت‌ها لازمه برپایی حکومت عدل جهانی رشد عقول عنوان‌شده؛ زیرا تا رشد عقول محقق نشود اطاعت از امام معصوم و ولایت الهی محقق نخواهد شد.
محمدرضایی حضرت ابراهیم علیه‌السلام ر ا اسوه رشد یافتگی عنوان کرد، گفت: حضرت ابراهیم علیه‌السلام در میان انبیای الهی تنها پیامبری است که به مقام امامت نیز رسید و قرآن کریم این نبی‌الله را اسوه رشد یافتگی معرفی می‌کند.
وی با اشاره به سیره حضرت زهرا سلام‌الله علیها خاطرنشان کرد: حضرت زهرا سلام‌الله علیها از کمال عقل و رشد عقلانی برخوردار بودند به همین دلیل خداوند این بانوی عظیم‌الشأن را عامل خلقت عالم هستی معرفی کرده و می‌فرماید «یـا أَحْمَدُ! لَوْلاکَ لَما خَلَقْتُ الْأَفْلاکَ، وَ لَوْلا عَلِیٌّ لَما خَلَقْتُکَ، وَ لَوْلا فاطِمَةُ لَما خَلَقْتُکُما».
استاد حوزه علمیه خواهران یادآور شد: حضرت زهرا سلام‌الله علیها به دلیل معرفت عمیق و بهره‌مندی از کمال عقل نه‌تنها در مسیر ولایت از امام عصر خویش شناخت کاملی داشتند بلکه به دلیل بهره‌مندی از همین کمال عقل، جان خود را درراه ولایت فدا کرده و نهضتی فاطمی را برای دفاع از حریم ولایت در تاریخ بشریت ایجاد کردند.(p2)