به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی مهدی‌زاده عصر امروز در نشست خبری رونمایی از اثر منشور حوزه و روحانیت که در کتابخانه آستان مقدس حرم کریمه اهل‌بیت(س) برگزار شد، پیام تاریخی امام خمینی(ره) پیرامون حوزه و روحانیت را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: امام خمینی(ره) در سال ۶۷ پیامی را به‌عنوان منشورحوزه و روحانیت در سوم اسفند سال ۶۷ به حوزه و روحانیت دادند که این پیام مدت‌ها مغفول ماند.

وی با اشاره به انگیزه کتابت اثر منشور حوزه و روحانیت افزود: مغفول ماندن پیام امام خمینی(ره) پیرامون حوزه و روحانیت سبب کتابت این اثر شد و از نیمه دوم ۸۶ ترویج این پیام در دستور کار قرار گرفته است.

دبیر ستاد رونمایی از اثر منشور حوزه و روحانیت ادامه داد: اکنون بعد از ۱۴ سال در شرف رونمایی از اثر منشور حوزه و روحانیت در ۱۵ جلد قرار داریم.

وی با بیان اینکه جمع بندی صحبت‌های مقام معظم رهبری پیرامون حوزه علمیه و روحانیت دلیل اصلی پدیدآوردن این اثر شده است، خاطرنشان کرد: هدف اصلی از کتابت این اثر فاخر تبیین سخنان مقام معظم رهبری پیرامون حوزه و روحانیت است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مهدی‌زاده عنوان کرد: اثر فاخر منشور حوزه و روحانیت فردا سوم اسفندماه همزمان با سالروز صدور پیام تاریخی امام خمینی(ره)، در سالن همایش‌های مدرسه علمیه دارالشفا توسط آیت‌الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور رونمایی می‌شود.

وی ابراز کرد: اثر فاخر منشور حوزه و روحانیت بعد از رونمایی به کتابخانه آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها نیز اهدا خواهد شد.