به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها، محسن وفادار امروز در نشست شورای امربه‌معروف و نهی از منکر استان قم که در سالن محراب برگزار شد، از جذب، آموزش صدور کارت برای هزار و ۱۰۰ طلایه‌دار یاد و تصریح کرد: افتتاح دفتر شورای تخصصی امربه‌معروف در اتاق اصناف، تشکیل هیئت‌های اندیشه‌ورز خواهران و برادران و اجرای طرح تذکر اسلامی در مناسبت‌های مختلف از جمله اقدامات انجام شده است.

وی با اشاره به برگزاری مراسم تجلیل از طلایه‌داران امر به معروف و نهی از منکر در مجموعه‌های مختلف استان قم خاطرنشان کرد: شورای امر به معروف و نهی از منکر منطقه پردیسان و شورای تخصصی مساجد و بقاع متبرکه تشکیل شده است.

معاون ستاد امر به معروف و نهی از منکر از دیدار اعضای این ستاد با نمایندگان مردم قم در مجلس شورای اسلامی یاد کرد و گفت: برگزاری نشست هم‌اندیشی با مسئولان اصناف، گردهمایی بزرگ طلایه‌داران و تشکیل شورای امر به معروف و نهی از منکر در مسجد مقدس جمکران از دیگر دستاوردهای ستاد است.

وی با بیان اینکه ۵۰۰ گشت تذکر لسانی در استان قم فعالیت دارند، مطرح کرد: تشکیل شورای امربه‌معروف در بانک‌ها، پیگیری تخلفات صنفی و امضای تفاهم‌نامه با حوزه‌های علمیه در راستای ایجاد مؤسسه تخصصی امربه‌معروف، استفاده از متون مرتبط در حوزه‌های علمیه، حمایت از پایان نامه‌ها و تربیت مربی در رشته‌های تخصصی از جمله دیگر اقدامات انجام شده است.

همچنین، معاون سیاسی امنیتی استاندار قم طی سخنانی با اشاره به اینکه در مورد ناهنجاری‌های اجتماعی آمارهای متفاوتی وجود دارد، اظهار کرد: معیار و شاخصه مجموعه‌ها برای دستیابی به آمار ناهنجاری‌های اجتماعی متفاوت است.

احد جمالی با تاکید بر اینکه گاهی در برخی مجموعه‌ها شاهد کتمان آماری هستیم، اضافه کرد: برای اینکه بتوانیم در برخورد با آسیب‌های اجتماعی و فعالیت در راستای کاهش آن‌ها گام برداریم باید آمارهای دقیقی را در اختیار داشته باشیم.