به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها، ابراهیم معتمدی امروز در نشست شورای امربه‌معروف و نهی از منکر استان قم که در سالن محراب برگزار شد، با اشاره به اینکه شهرداری از ظرفیت‌های مختلف خود برای تحقق اهداف مورد نظر ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان قم استفاده می‌کند، اظهار کرد: برای استفاده از بسترهای تبلیغاتی شهر در مناسبت‌های مختلف برنامه‌ریزی لازم انجام شده است.

وی از کمیته فرهنگ شهروندی در شهرداری قم یادکرد و افزود: مباحث مختلف از جمله اخلاق در این کمیته مورد توجه قرار گرفته است و ورود این کمیته به موضوعات مختلف از جمله صله‌رحم، حیا و ادب در سطح شهر از ۱۵ اسفندماه به خوبی قابل مشاهده خواهد بود.

قائم مقام شهردار قم با بیان اینکه برنامه‌های فرهنگی کمیته فرهنگ شهروندی شهرداری قم در ۳۰۰ مدرسه مختلف دنبال می‌شود، مطرح کرد: اجرای نمایش‌های خیابانی با محوریت موضوعات فرهنگی مرتبط با فرهنگ شهروندی از جمله اقدامات برنامه‌ریزی شده است.

وی یادآور شد: اکنون ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر باید در آستانه عید نوروز شهر را برای حضور زائران آماده کند و شهرداری نیز آمادگی دارد تا در این راستا مشارکت لازم را با این ستاد داشته باشد.

معتمدی با اشاره به اینکه در سال گذشته اقدامات مطلوبی از جمله برپایی نمازهای جماعت در بوستان‌های شهر قم انجام شده است، گفت: امیدواریم امسال این برنامه در بوستان‌های مختلف توسعه یابد.

وی با بیان اینکه تاکنون ۳۵ نقطه از شهر قم را زیر پوشش دستگاه‌های پخش‌کننده صوت اذان قرار داده‌ایم، عنوان کرد: در سال آینده در هر نقطه‌ای از شهر نوای اذان شنیده خواهد شد، تحقق این امر یکی از دغدغه‌های مراجع تقلید بوده است.

معتمدی از نصب ۱۰۰ تلویزیون شهری در راستای تبلیغات محیطی شهر مقدس قم یاد کرد و گفت: در شهرداری قم ردیف بودجه ای را به فعالیت مراکز فرهنگی اختصاص داده‌ایم که می‌توانیم از مراکز فرهنگی فعال در حوزه امربه‌معروف نیز با استفاده از این ردیف حمایت کنیم.

قائم مقام شهردار قم به فعالیت کمیته کمک به مراکز فرهنگی طی چهار ماه اخیر اشاره کرد و ادامه داد: برای حمایت از هیئت‌های مذهبی و نهادهای مردمی نیز گام‌های مطلوبی برداشته شده که از جمله این اقدامات ایجاد ۳۴ سرویس بهداشتی و ایزوگام کردن پشت‌بام ۵۳ مسجد است.