به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، حجت الاسلام و المسلمین ملکی عصر امروز در برنامه زمزم معرفت در شبستان امام خمینی (ره) به عوامل نزول برکات اشاره کرد و اظهار داشت: آیات ۵۴ و ۵۵ سوره ذاریات می فرماید، پیامبر(ص) دیگر آنان را رها کن و خود را به زحمت نینداز که اگر رها کنی مورد سرزنش از سوی من قرار نمی گیری چرا که تو تمام تلاش خود را انجام داده ای و زحمت خود را کشیده اید.

وی افزود: بعد از اینکه آیات بعد سوره ذاریات به پیامبر (ص) نازل شد خداوند به پیامبر (ص) فرمود به تذکرات ادامه بده چرا که در جامعه افرادی وجود دارند که تذکرات تو مایه برکاتی برای آنان می شود بنابراین آیات قرآن و دستورات پیامبر (ص) برای مومنان معیارهایی از ایمان است.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: اگر فردی تمام آیات قرآن را بداند و با عشق به آنان عمل کند، به همان میزان که بیشتر بداند و به آن عمل کند، آن فرد مومن تر خواهد شد.

وی به احترام گذاشتن فرزند به پدر و مادر اشاره و عنوان کرد: عاق والدین از گناهان کبیره است بنابراین اگر پدر و مادر نیز مشرک  هم باشند نباید به آنان بی احترامی کرد.

حجت الاسلام و المسلمین ملکی با اشاره به اینکه گناه داری اثرات وضعی است، خاطرنشان کرد: در مکانی که گناه انجام شود برکت از آن مکان خواهد رفت به ویژه اگر آن مکان خانه باشد.

وی ابراز کرد: خداوند در قرآن کریم می فرماید، اگر می خواهید از خسران نجات پیدا کنید باید یکدیگر را به کارهای نیک و عمل به تقوا توصیه کنید، از این رو اگر در هر مکانی توصیه و تذکر باشد خیر و برکات به آن مکان وارد می شود و افراد از خسران رهایی می یابند.(p1)