حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید احمد مشرف در گفت‌وگو با پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، با اشاره به آغاز هفته قرآن و عترت اظهار داشت: برگزاری هفته قرآن و عترت برای نخستین بار در استان قم توسط شورای توسعه قرآنی استان قم شکل‌گرفته و با اهتمام اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم از امروز ۱۲ لغایت ۱۸ اسفندماه برگزار می‌شود.
وی بابیان اینکه فعالان حوزه قرآن و عترت استان ازجمله آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها در برگزاری جشنواره قرآن و عترت استان قم مشارکت دارند، افزود: آئین خطبه‌خوانی، نخستین برنامه هفته قرآن و عترت بود که با حضور تولیت آستان مقدس کریمه اهل‌بیت (س)، مسئولان قرآنی استان و فعالان قرآن و عترت به میزبانی حرم مطهر کریمه اهل‌بیت (س) برگزار شد.
مدیرکل معارف قرآن و عترت آستان مقدس کریمه اهل‌بیت (س) به دیگر برنامه‌های جشنواره قرآن و عترت که به میزبانی آستان مقدس کریمه اهل‌بیت (س) برگزار می‌شود اشاره و عنوان کرد: در هر شب این هفته خادمان قرآنی کریمه با حضور در جلسات برجسته و اجرای برنامه در این جلسات، از اساتید برجسته قرآنی استان تجلیل به عمل خواهد آمد.
وی خاطرنشان کرد: برگزاری دوره معارفی شرح خطبه حضرت زهرا سلام‌الله علیها و مسابقه حفظ، ترجمه و مفاهیم خطبه حضرت زهرا سلام‌الله علیها از دیگر برنامه‌های هفته قرآن و عترت در حرم مطهر کریمه اهل‌بیت (س) است.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین مشرف برگزاری محفل قرآنی در حرم مطهر کریمه اهل‌بیت (سلام‌الله علیها) را مدنظر قرارداد و عنوان کرد: برنامه پایانی هفته قرآن و عترت در حرم مطهر کریمه اهل‌بیت (س)، محفل قرآنی است که عصر روز جمعه مصادف با سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) با حضور قاریان ممتاز بین‌المللی در شبستان امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.