به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها، سید موسی حسینی کاشانی ظهر امروز در نشست ستاد تسهیلات زائرین استان قم که در سالن محراب آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) برگزار شد، با اشاره به اینکه تاکنون دستگاه‌های مختلف استان قم برای ایام نوروز برنامه‌ریزی مطلوبی را در حوزه‌های فرهنگی دنبال کرده‌اند، اظهار کرد: در قالب شورای فرهنگ عمومی استان قم این برنامه‌ریزی‌ها به صورت جامع دنبال می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه گسترش فعالیت‌های فرهنگی ویژه زائران در قم نیازمند اعتبارات ویژه است، اضافه کرد: با تکیه بر اعتبارات اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم حتی نمی‌توان هزینه برنامه‌های فرهنگی مورد نیاز مردم استان قم را تامین کرد، به همین علت نیازمند مشارکت مجموعه‌های مختلف در اجرای برنامه‌های فرهنگی هستیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم از ایجاد نمایشگاه ویژه ایام عید نوروز در صحن جامع فاطمی حرم حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها یاد کرد و گفت: این نمایشگاه با مشارکت آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) برپا می‌شود.

وی با بیان اینکه برگزاری مسابقات ورزشی و برپایی ایستگاه‌های سلامت در نقاط مختلف توسط جمعیت هلال احمر استان قم دنبال می‌شود، مطرح کرد: برگزاری تور رایگان قم‌گردی یکی دیگر از برنامه‌های فرهنگی عید نوروز خواهد بود که با مشارکت اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان و شهرداری قم دنبال می‌شود.

حسینی کاشانی از برپایی خیمه‌های معرفت در اماکن مذهبی استان قم با مشارکت طلاب و روحانیون سازمان تبلیغات اسلامی یاد کرد و افزود: با مشارکت ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان قم نیز تیم‌های مشخصی در نقاط مختلف استان مستقر می‌شوند تا بتوانند در راستای ترویج این فریضه دینی مشارکت کنند.(p2)