به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، آیت الله سید محمد سعیدی در این مراسم که پیش از ظهر امروز در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر برگزار شد، با اشاره به اینکه امام عصر (عج) می فرماید دختر رسول خدا(ص) برای من اسوه حسنه است، اظهار داشت: امام زمان (عج) یک شخصیت جهانی و عصاره خلقت است، بنابراین اسوه قرار گرفتن حضرت زهرا سلام الله علیها نشان از شخصیت بالای این بانوی بزرگوار دارد.

وی به تفسیر سوره العصر اشاره کرد و افزود: منظور یکی از معانی العصر وجود مبارک امام زمان (عج) است، درواقع یعنی از ابتدایی که انبیا برای هدایت مردم آمده اند تا به امروز چشم همه انبیا و اولیا الهی به ایشان دوخته شده است، نشان از شخصیت بزرگ آن حضرت دارد.

امام جمعه قم با بیان اینکه حضرت مهدی (عج) با آمدن خود حکومتی محمدی برپا خواهند کرد، تصریح کرد: مگر می شود انسانی با جایگاه ماموریتی و حکومتی که دارد الگو و اسوه ای نداشته باشد، در حالی که خود حضرت می فرماید الگو و اسوه من دختر پیامبر (ص) است، بنابراین این جمله نشان دهنده ابعاد وجودی حضرت زهرا سلام الله علیها است.

وی ادامه داد: اگر فردی می خواهد بداند که حضرت زهرا سلام الله علیها چگونه الگو واقع شده باید سیره و زندگانی حضرت را مطالعه کند.

آیت الله سعیدی به داستان و خطبه فدک اشاره کرد و خاطر نشان کرد: فردی بیان می کرد که اسم خطبه فدکیه را با امر به معروف تغییر دهیم، اما باید بدانیم فدک ظرفیتی بود که به مرور زمان توسعه پیدا می کرد، در واقع فدک منطقه جغرافیایی نبود بلکه یک تاریخ بود از این رو نمی توان اسم آن را تغییر داد.

وی عنوان کرد: یکی از فرصت های مطالعه در زندگی حضرت زهرا سلام الله علیها همین میلاد حضرت (س) است، از این رو نباید جای میلاد حضرت زهرا سلام الله علیها با روز زن عوض شود چرا که اگر فعالیت های دیگری در این روز صورت گیرد دیگر خبری از حضرت زهرا سلام الله علیها نخواهد بود و بدعت ها نیز از این گونه مکان ها صورت می گیرد.

خاطرنشان می شود در این مراسم، تعدادی از خانم ها، به نمایندگی از بانوان نخبه، به ایراد سخن پرداختند.