به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، حجت الاسلام والمسلمین مقداد تابش عصر امروز در مراسم زمزم معرفت که در شبستان امام خمینی (ره) برگزار شد، با اشاره به مختصات شناسنامه ای حضرت زهرا سلام الله علیها، اظهار داشت: حضرت زهرا سلام الله علیها در ۲۰ جمادی الثانی سال پنجم بعثت و در ۴۵ سالگی پیامبر (ص) در شهر مکه و در خانه حضرت خدیجه سلام الله علیها متولد شدند.

وی افزود: برخی تاکید می کنند که حضرت زهرا سلام الله علیها پنج سال قبل از بعثت به دنیا آمده اند اما حضرت زهرا سلام الله علیها بعد از بعثت به دنیا آمدند که این می تواند یکی از فضائل حضرت باشد چرا که در زمان نبوت پیامبر (ص) به دنیا آمده اند.

استاد حوزه علمیه تصریح کرد: قبل از این که نور حضرت زهرا سلام الله علیها از آسمان به بطن خدیجه کبری سلام الله علیها نازل شود جبرئیل به چهره اصلی خود نازل و دستور می دهد یا رسول الله ۴۰ روز از خدیجه کبری دور شوید، حضرت نیز این مطلب را بیان می کند که جبرئیل چنین مطلبی را بیان کردند.

وی ادامه داد: پیامبر (ص) به عمار فرمان داد برو به حضرت خدیجه سلام الله علیها بگو که خداوند به من دستور داده است تا چهل روز از شما دور شوم و به دستور خداوند پیامبر اکرم(ص) چهل روز در خانه فاطمه بنت اسد روزه می گیرند و بعد از آن حضرت زهرا سلام الله علیها به دنیا می آیند.

حجت الاسلام والمسلمین تابش عنوان کرد: حضرت خدیجه سلام الله علیها بعد از رسیدن پیام رسول اکرم (ص) توسط عمار دلهره ای می گیرند که آیا قرار است چه اتفاقی بیفتد چرا که پیامبر (ص) دستور داده بودند این چهل روز را نباید از خانه خارج شوید به دلیل اینکه قرار بود نوری از بهشت وارد بطن حضرت خدیجه سلام الله علیها وارد شود.

وی ابراز کرد: حضرت خدیجه کبری سلام الله علیها بر خلاف نقل های مشهور در هنگام ازدواج با پیامبر (ص) دوشیزه بودند و سن حضرت بین ۲۰ و ۲۵ ساله بودند.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه بازوی پیامبر (ص) در تبیین دین اسلام ثروت حضرت خدیجه سلام الله علیها بود، عنوان کرد: بنی امیه از ازدواج پیامبر (ص) با حضرت خدیجه سلام الله علیها رضایت نداشتند چرا که می دانستند چه اتفاقاتی خواهد افتاد.

وی با اشاره به لقب ام ابیها تصریح کرد: ام ابیها لقبی است که پیامبر (ص) به دختر خود عطا کردند، فاطمه زهرا سلام الله علیها رکن بیت پیامبر (ص) است و این به گونه ای بوده که رسول خدا (ص) به عنوان یک بشر از وجود حضرت زهرا سلام الله علیها رزق حمایت و پشتیبانی می گیرد چرا که حضرت زهرا سلام الله علیها حامی نبوت و ولایت است.